Rynek Infrastruktury
Tarcze wyprodukowane zostały w miejscowości Schwanau na granicy Niemiec, Szwajcarii i Francji w fabryce Herrenknechta, gdzie obecnie odbywa się próbny rozruch tarcz TBM dla warszawskiego metra.
Każda tarcza to 6,3 m średnicy, 97 m długości i waga 615 ton. Warszawa zapłaciła za każdą z tarcz ok. 20 mln euro. Będą one drążyć tunele pod Prostą, Świętokrzyską, dnem Wisły i Targową. Łączna długość tuneli pomiędzy rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim to 9 km.
Rozebranie tarcz na części potrwa ok. dwóch tygodni. Potem zostaną one przetransportowane, a następnie złożone. Pierwsza ma być w Warszawie w lipcu. Montaż potrwa dwa tygodnie, a szyb startowy będzie przy rondzie Daszyńskiego.
Tarcze będą obsługiwane przez 15 osób na jednej zmianie. Drążenie ma wstępnie rozpocząć się w październiku. Ten termin jest jednak uwarunkowany uzyskaniem w terminie niezbędnych pozwoleń oraz skompletowania wszystkich dokumentów.