Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Toruń Główny przed oficjalnym otwarciem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Toruń Główny przed oficjalnym otwarciem
fot. Rynek Kolejowy
Trudno oprzeć się wrażeniu, że modernizacje dworców i infrastruktury peronowej były prowadzone przez PKP SA i PKP PLK nieco na oślep. Przykład modernizacji Torunia Głównego wskazuje na znaczny progres w przeciwnym kierunku. Trudno tego nie pochwalić.

Gdynia Główna z peronami, które zadaszono bez żadnej logicznej przesłanki, Bydgoszcz Główna, która dzięki zaprojektowanej liczbie wyświetlaczy przypominać będzie choinkę nawet w letnie dni, albo odpustowy betonowo-niebiesko-żółty Tczew. Lista wątpliwych estetycznie i użytecznie modernizacji i remontów obiektów peronowych i dworcowych, które przeprowadzono w ostatnich latach, jest długa. Ale jeśli spojrzymy na Toruń Główny, dostrzeżemy światełko w tunelu.

Pierwsze wrażenia z dworca Toruń Główny są bardzo pozytywne. Z jednej strony zadbano o piękny obiekt dworca, który zmienił się nie do poznania, z drugiej modernizacja przyniosła budowę przejścia podziemnego pod całością obiektu, którego do tej pory w Toruniu brakowało. W podziemnym przejściu znalazły się nawet wyeksponowane płytki ceramiczne z poprzedniego tunelu z sygnaturą ich wytwórcy (znana firma Villeroy & Boch), które chociaż nie zostały z przyczyn technicznych zachowane w całości, to jednak znalazło się miejsce, aby je wyeksponować fragment całej struktury w widocznym miejscu.

Perony również robią wrażenie, udało się zachować i wyremontować charakterystyczne dla Torunia Głównego drewniane wiaty peronowe, które zakonserwowano z podziwu godnym pietyzmem. Liczba wyświetlaczy peronowych, których producentem jest KZŁ Bydgoszcz, jest zdecydowanie wystarczająca, uniknięto znanego z sąsiedniej Bydgoszczy Głównej przesycenia, które nie służy nikomu. Bardzo cieszą też przeszklone wiaty, które umieszczono na peronach, a które z pewnością przydadzą się w chłodne miesiące. Ich konstrukcja jest niezwykle estetyczna (podobne zobaczyć można na holenderskich dworcach) i nie jest inwazyjna w stosunku do zabytkowej przestrzeni. Co prawda perony wyspowe są niższe (niewyspowe mają już należytą wysokość) niż wymaga się tego przy budowie współczesnych obiektów, ale tłumaczy to umiejscowienie budynku dworca i jego poziom nad gruntem, z którym trudno walczyć podwyższając perony (przy sprawnej obsłudze osób z ograniczeniami ruchowymi nie powinno to sprawiać większego problemu, a liczymy, że ten element będzie w tym wypadku dograny).

Wisienką na torcie jest parowóz, który znajduje się na placu dworcowym, przed wejściem do obiektu. Dzięki współpracy z miastem mieszkańcy i turyści z wyświetlaczy miejskiego systemu informacji pasażerskiej dowiedzą się o odjazdach autobusów już w przejściu podziemnym. Z czystym sumieniem możemy zaprosić na oficjalne otwarcie dworca, które, jak informuje PKP SA, odbędzie się 12 listopada.

Zdjęcia dworca obejrzysz na portalu www.rynek-kolejowy.pl
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Inauguracja VII edycji konkursu „Dworzec Roku”

Intermodal i logistyka

Inauguracja VII edycji konkursu „Dworzec Roku”

Fundacja ProKolej 24 czerwca 2024

Dworzec w Pucku otwarty dla pasażerów [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Dworzec w Pucku otwarty dla pasażerów [zdjęcia]

inf. pras. PKP S.A. 01 stycznia 2024

Dworzec Hel po modernizacji służy podróżnym [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Dworzec Hel po modernizacji służy podróżnym [zdjęcia]

inf. pras. PKP S.A. 02 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Inauguracja VII edycji konkursu „Dworzec Roku”

Intermodal i logistyka

Inauguracja VII edycji konkursu „Dworzec Roku”

Fundacja ProKolej 24 czerwca 2024

Dworzec w Pucku otwarty dla pasażerów [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Dworzec w Pucku otwarty dla pasażerów [zdjęcia]

inf. pras. PKP S.A. 01 stycznia 2024

Dworzec Hel po modernizacji służy podróżnym [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Dworzec Hel po modernizacji służy podróżnym [zdjęcia]

inf. pras. PKP S.A. 02 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij