Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Trójmiasto: Inwestycje zwiększą ruch promowy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / trojmiasto.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Trójmiasto: Inwestycje zwiększą ruch promowy?
fot. Port Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał w piątek umowę z firmą Tebodin Poland na budowę nowego terminalu promowego w Gdyni. W ubiegłym tygodniu port w Gdańsku ogłosił, że szuka chętnych na dzierżawę Terminalu Promowego Westerplatte. Portal trojmiasto.pl dywaguje, iż oba te działania mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu promowego w Trójmieście.

Inwestycja w Gdyni obejmie, jak informuje trójmiasto.pl, remont nabrzeża, budowę dworca promowego oraz magazynu dla ładunków o powierzchni ok. 450 m kw. wraz z częścią biurową i socjalną dla pracowników placowych. Przy terminalu powstanie ogólnodostępny parking dla stu samochodów. Na nabrzeżu zachowane ma być połączenie kolejowe do torów pierwszej strefy Nabrzeża Francuskiego. Obsługa statków w nowym terminalu ma trwać nie dłużej niż 120 minut (od momentu rozpoczęcia operacji cumowania do momentu odejścia promu).

- Zgodnie z umową podpisaną z firmą Tebodin, projekt terminalu promowego ma być przygotowany do grudnia 2014 roku. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy wynosi ponad 3 mln zł brutto – cytuje trójmiasto.pl Janusza Jarosińskiego, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Do nowego terminalu zawijać będą promy Stena Line, a być może również innego armatora, jeśli uda się go pozyskać.

Jak zauważono w artykule na portalu trójmiasto.pl, atutem nowej lokalizacji terminalu będzie bliskość centrum miasta, jak również usytuowanie nieopodal wejścia do portu. Nowe miejsce pozwoli również obsługiwać większe jednostki. - Powstanie terminalu na Nabrzeżu Polskim pozwoli nam na dalszy rozwój linii Gdynia-Karlskrona. Infrastruktura nowego terminalu umożliwi prowadzenie operacji statkami o długości 240 m, które znajdują się we flocie Stena Line. Statki te mają pojemność frachtową 4,1 tys. metrów ładunkowych, co daje miejsce na około 250 ciężarówek w każdym rejsie. Jednocześnie każdy z tych statków może zabrać 1,3 tys. pasażerów – powiedział portalowi trójmiasto.pl Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

Kiersnowski dodał też, umiejscowienie terminalu niedaleko wejścia do portu skróci rejs nawet o 30 minut. Połączenie kolejowe da z kolei możliwość rozwoju transportu intermodalnego. Dyrektor ma nadzieję, że dzięki bliskości nowego terminalu do centrum Gdyni, jeszcze więcej turystów ze Szwecji będzie zainteresowanych naszą ofertą rejsów weekendowych połączonych z pobytem w Trójmieście.

Trójmiasto.pl zwraca też uwagę, że nacisk na zwiększenie ruchu pasażerskiego kładzie także port w Gdańsku, który szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości z dostępem do Nabrzeża Obrońców Westerplatte . W jej skład wchodzą magazyny i place z przeznaczeniem na prowadzenie terminalu ro-ro, drobnicowego lub masowego. Port szuka też nowego dzierżawcy dla Terminalu Promowego Westerplatte, który od lat świeci pustkami. Jednym z potencjalnych inwestorów może być Polska Żegluga Bałtycka, działająca pod marką Polferries.
 

Całość artykułu

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij