Partner serwisu
Intermodal i logistyka

ULC: Lotnisko Chopina w kryzysie przegrywa z portami regionalnymi

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
26-04-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
ULC: Lotnisko Chopina w kryzysie przegrywa z portami regionalnymi
Fot. alvimann, morguefile.com
W 2011 roku polskie porty lotnicze odnotowały wzrost ruchu pasażerskiego na poziomie 6%. Znacznie lepiej poradziły sobie porty regionalne – wzrost o 11%, podczas gdy lotnisko w Warszawie jedynie 1%. Najlepszy wynik zanotowały lotniska w Katowicach, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu, które w latach 2007-11 zwiększyły ruch między 300 a blisko 800 tys. pasażerów rocznie - wynika z danych ULC.

- W okolicach marca 2008 roku zaczęły się spadki ruchu na polskich lotniskach i trwały przez kilkanaście miesięcy do wiosny 2009 roku. Dopiero w okolicach sierpnia 2011 roku polskim portom lotniczym udało się osiągnąć poziom ruchu pasażerskiego sprzed kryzysu – powiedział na dzisiejszej konferencji zorganizowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Paweł Zagrajek, naczelnik Wydziału Statystyk i Analiz ULC.

Kryzys lotniczy na rynku polskim spowodował zatrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu ruchu lotniczego, czego efektem był 8% spadek ruchu lotniczego w 2009 roku. Rynek zdołał wrócić do wartości przedkryzysowych dopiero w 2011 roku, kiedy liczba pasażerów obsłużonych przez polskie porty osiągnęła wartość o 5% wyższą w porównaniu do rekordowego 20008 roku.

- Zakładając, ze nie doszłoby do spadku ruchu lotniczego i utrzymałby się trend przedkryzysowy, w latach 2008-11 polskie lotniska obsłużyłyby o 27,5 mln więcej pasażerów niż to faktycznie miało miejsce i o 18,5 mln, jeśli wziąć pod uwagę korektę spadku dynamiki wzrostu, którą prognozował ULC – wyjaśniał Zagrajek.

Kryzys na polskim rynku miał podobny przebieg do dekoniunktury, która miała miejsce na rynku europejskim, choć można zauważyć, że polskie portu lotnicze zanotowały silniejszy spadek ruchu w 2009 roku (w Polsce spadek o 8%, dla Europy - 6%), ale w 2010 roku tendencje się odwróciły: Europa zanotowała mały wzrost na poziomie 3%, a Polska – 8%.

Co istotne, jeśli porównać przewozy z 2011 roku oraz przed kryzysem w 2007 roku okazuje się, że Lotnisko Chopina zdołało w 2011 roku przewieźć zaledwie o 1% pasażerów więcej, podczas gdy w portach regionalnych wzrost ten wyniósł łącznie 29%.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Intermodal i logistyka

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Justyna Urbaniak 07 lutego 2017

Statystyki ruchu za pierwszy kwartał w polskich portach lotniczych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Intermodal i logistyka

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Justyna Urbaniak 07 lutego 2017

Statystyki ruchu za pierwszy kwartał w polskich portach lotniczych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5