Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Umowa na Łódź Fabryczną podpisana

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
18-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Umowa na Łódź Fabryczną podpisana
Wizualizacja: PKP PLK
Umowa na budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna została podpisana. Inwestycja o wartości ok. 1,76 mld zł zostanie wykonana przez konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.

Umowę podpisali prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, prezes PLK Zbigniew Szafrański i Tomasz Sweklej, prezes Torpolu. Inwestycja jest współfinansowana przez trzy podmioty: PKP PLK SA – 1 288 855 452,34 zł, miasto Łódź – 412 905 234,31 zł, PKP SA – 57 528 765,06 zł.

 

Ogromna inwestycja w samym centrum Łodzi ma zostać zrealizowana do 2014 r. Zlecenie zakłada wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

W wyniku zrealizowania inwestycji powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy, stanowiący multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położony w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi.

Jak to z przetargiem było

Historia dwuetapowego przetargu ograniczonego jest długa i pogmatwana. Został on rozpisany jeszcze w grudniu 2009 r. Chęć zrealizowania inwestycji zgłosiło 12 firm lub konsorcjów, grupujących firmy zarówno z rynku krajowego, jak zagranicznych.

Na początku listopada 2010 r. PKP PLK przedstawiły listę pięciu konsorcjów, które zostały zaproszone do złożenia ofert cenowych w przetargu ograniczonym. Pierwszym z nich było konsorcjum polsko-włoskie, złożone z Torpolu, Astaldi, PUT Intercor oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. W skład drugiego konsorcjum wszedł Strabag, Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras oraz Dywidag International GmbH. Kolejne konsorcjum grupowało firmy z Polski i Hiszpanii: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua i Dragados SA. Czwarte - firmy Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Ostatni podmiot łączył firmy polskie i czeskie. W skład tego konsorcjum weszły spółki Metrostav a.s., Elektrizace Zeleznic Praha, Mosty-Łódź oraz Sudop Praha.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5