Partner serwisu
Intermodal i logistyka

W którą stronę metro? Zmiany w prognozie finansowej miasta

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
W którą stronę metro? Zmiany w prognozie finansowej miasta
Fot. johnnyberg, sxc.hu
Radni Komisji Infrastruktury pozytywnie zaopiniowali wniosek o zmianę w wieloletniej prognozie finansowej miasta, polegającą na zwiększeniu wydatków na projekty kolejnych odcinków II linii metra. Leszek Ruta, dyrektor ZTM-u, poinformował, że obecnie analizowany jest wariant „3+4”.

Zgodnie z propozycją zostaną zabezpieczone dodatkowe środki w wysokości 35 mln zł na prace projektowe dalszych odcinków II linii metra – 20 mln zł będzie przeznaczone na odcinek zachodni, natomiast 15 mln zł na wschodni. Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, na pytania dotyczące dalszej rozbudowy metra odpowiedział, że rozpatrywany był wariant „3+4” (trzy stacje w kierunku Targówka i cztery stacje w kierunku Bemowa). Taka propozycja wynika z technicznych możliwości rozmieszczenia komory z torami do zawracania. – Przygotowanie projektów ułatwi „z marszu” budowę II linii metra. Zakładamy, że będą środki unijne. To umożliwi budowę kolejnych odcinków – informował Leszek Ruta. Budowa całej II linii miałaby zakończyć się w 2022 r.

Radni pytali o koszt budowy w wariancie przedstawionym przez ZTM. Nie padła jednak żadna konkretna kwota. – Projekty budowlane pozwolą na bardzo szczegółową analizę kosztów budowy – odpowiadał Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego i dla porównania podał koszty budowy centralnego odcinka (składającego się również z siedmiu stacji), które kształtują się na poziomie 130 mln euro za kilometr. Jak przekonywał, dalsze odcinki powinny być jednak tańsze. Budowa będzie bowiem prostsza (mniej dodatkowych obiektów do wykonania).
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5