Witold Urbanowicz
Zgodnie z propozycją zostaną zabezpieczone dodatkowe środki w wysokości 35 mln zł na prace projektowe dalszych odcinków II linii metra – 20 mln zł będzie przeznaczone na odcinek zachodni, natomiast 15 mln zł na wschodni. Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, na pytania dotyczące dalszej rozbudowy metra odpowiedział, że rozpatrywany był wariant „3+4” (trzy stacje w kierunku Targówka i cztery stacje w kierunku Bemowa). Taka propozycja wynika z technicznych możliwości rozmieszczenia komory z torami do zawracania. – Przygotowanie projektów ułatwi „z marszu” budowę II linii metra. Zakładamy, że będą środki unijne. To umożliwi budowę kolejnych odcinków – informował Leszek Ruta. Budowa całej II linii miałaby zakończyć się w 2022 r.
Radni pytali o koszt budowy w wariancie przedstawionym przez ZTM. Nie padła jednak żadna konkretna kwota. – Projekty budowlane pozwolą na bardzo szczegółową analizę kosztów budowy – odpowiadał Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego i dla porównania podał koszty budowy centralnego odcinka (składającego się również z siedmiu stacji), które kształtują się na poziomie 130 mln euro za kilometr. Jak przekonywał, dalsze odcinki powinny być jednak tańsze. Budowa będzie bowiem prostsza (mniej dodatkowych obiektów do wykonania).