Partner serwisu
Intermodal i logistyka

W Modlinie trwa spór o beton. Który lepszy?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
15-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
W Modlinie trwa spór o beton. Który lepszy?
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
Do końca tygodnia ma zapaść decyzja dotycząca technologii naprawy pasa startowego na lotnisku w Modlinie. Między przedstawicielami portu a wykonawcą – firmą Erbud trwa spór dotyczący tego, jaka metoda będzie trwalsza. Od niej zależy też termin otwarcia podwarszawskiego lotniska.

Przedstawiciele firmy Erbud zalecają położenie nawierzchni z betonu asfaltowego. Zdaniem Dariusza Grzeszczaka z zarządu firmy wówczas prace rozpoczęte w połowie marca potrwałyby najdłużej do końca maja. Władze lotniska upierają się jednak przy bardziej czasochłonnej metodzie, jaką jest położenie nawierzchni z betonu cementowego. Według nich Erbud ma interes w tym, żeby naciskać na jak najszybszą metodę napraw, ponieważ grożą mu słone odszkodowania za wyłączenie lotniska z użytkowania. Gdyby lotnisko miało być zamknięte do końca kwietnia, roszczenia portu sięgnęłyby 20 mln zł. Każdy kolejny miesiąc to większe odszkodowania.

 

Osobne pozwy mogą jeszcze złożyć linie lotnicze Wizz Air i Ryanair, które zmuszone są korzystać z dużo droższego Lotniska Chopina. Według tego pierwszego przewoźnika każdy miesiąc w warszawskim porcie to dla linii ponad 4 mln zł strat. Władze lotniska utrzymują jednak, że roszczenia przewoźników są bezpodstawne, ponieważ nie mają oni podpisanych żadnych umów z portem lotniczym, na podstawie których mogliby domagać się zwrotu kosztów.

 

Władze Modlina utrzymują, że chcą taki produkt, jaki zamówiły w przetargu, dlatego upierają się przy nawierzchni z betonu cementowego. Według nich zmiana mogłaby oznaczać protesty i komplikacje przy uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie pasa. Według Edyty Mikołajczyk, doradcy zarządu lotniska w Modlinie również eksperci potwierdzają, że beton cementowy jest trwalszy.

 

Grzeszczak podkreśla, że nawierzchnia z betonu asfaltowego jest bardzo trwała i wytrzymuje około 380 tysięcy startów i lądowań, co oznacza, że można ją użytkować przez co najmniej 30 lat. Takie nawierzchnie są stosowane z powodzeniem na wielu europejskich lotniskach. Na przykład, droga startowa z betonu asfaltowego na lotnisku Lecha Wałęsy w Gdańsku eksploatowana od 30-tu lat jest najlepszym przykładem tego typu rozwiązań w Polsce.

 

Marek Miesztalski, przewodniczący rady nadzorczej lotniska w Modlinie zapowiada, że sprawa będzie rozwiązana do końca tygodnia.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5