wś/jm
Uchylenie dotyczy decyzji ustalającej środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi publicznej oraz linii tramwajowej na Tarchomin, na odcinku od Trasy Mostu Północnego do pętli tramwajowej Winnica. Tym samym sprawa wydania decyzji środowiskowej budowy tramwaju na Tarchomin została przekazana do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji.
Wydane przed dwoma tygodniami pozwolenie na budowę jest oparte o uchyloną właśnie decyzję środowiskową. Po jej uzyskaniu, ZTM wystąpił o zawieszenie drugiego postępowania o wydanie decyzji środowiskowej, dla wariantu trasy tylko do ulicy Mehoffera. Najprawdopodobniej ZTM wystąpi teraz o wznowienie rozpatrzenia warunków środowiskowych "zapasowego", krótszego wariantu trasy. Według dyrektora ZTM Leszka Ruty będzie to o tyle bezbolesne, że trasa w pierwszym etapie i tak miała się tu kończyć.
- Jest to kolejne utrudnienie dla budowy, ale liczyliśmy się z tym, i dlatego wystąpiliśmy o wydanie drugiej decyzji dla krótszej trasy. Nie powinno być nią z problemów, gdyż protesty mieszkańców dotyczą dalszego przebiegu linii - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Leszek Ruta. Chodzi o okolice pętli Winnica. - Tam występuje problem, mieszkańcy przedstawili dwa, w dodatku sprzeczne ze sobą, warianty alternatywne trasy - wyjaśnia dyrektor ZTM.
Trasa tramwajowa od stacji metra Młociny do Winnicy ma mieć 7 kilometrów długości. ZTM planowało jej budowę w etapach - do końca 2011 roku miała powstać trasa przez budowany obecnie most Północny do pętli pośredniej przy ulicy Mehoffera, mniej więcej w połowie odległości między mostem a pętlą Winnica. Decyzja środowiskowa została jednak wydana dla całej inwestycji, a ponieważ część mieszkańców oprotestowała ją, nie można przystąpić nawet do pierwszego etapu robót. W związku z tym, ZTM wystąpił o wydanie drugiej decyzji środowiskowej, tylko do pętli pośredniej Mehoffera. Ponieważ protesty dotyczą końcowej części całej trasy, urzędnicy liczyli na brak odwołań od skróconej wersji projektu.