Jedynym kryterium, oprócz wymogów podstawowych stawianych wykonawcom, jest kryterium ceny. Jeśli nie będzie odwołań, a oferta nie zostanie odrzucona – spółka dostanie ten kontrakt.
Urząd Miasta, który jest inwestorem projektu wciąż nie wybrał wykonawcy inwestycji: - Obecnie trwa ostatni, merytoryczny etap oceny ofert. Podpisania umowy spodziewamy się we wrześniu – informuje Monika Paulina Żukowska z wydziału prasowego Urzędu Miasta.
Wiadomo, że oferenci zaproponowali kwoty od 123 do 176 mln zł. Miasto wyceniło inwestycję na około 120 mln zł, ale wszystkie oferty przekraczają tę kwotę. – Nie będziemy unieważniać przetargu, jeśli zaproponowane przez oferentów ceny przekroczą zakładane kwoty. Mamy rezerwowe środki – zapewnia Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydenta m.st. Warszawy ds. Wisły. – Przetarg dotyczy tylko części planowanych prac, część z nich znajduje się poza projektem. Przetarg nie obejmuje na przykład otoczenia stacji metra Powiśle. Mamy więc więcej środków na te inwestycje – dodaje.
W przetargu uczestniczy obecnie siedem podmiotów: Warbud, Energopol-Szczecin, Bilfinger Berger Budownictwo, Hydrobudowa Gdańsk, Mostostal Warszawa, Skanska oraz Budimex. Po przeanalizowaniu złożonych ofert komisja przetargowa wybierze najkorzystniejszą z punktu widzenia miasta.
„Zagospodarowanie lewobrzeżnego bulwaru Wisły” na odcinku od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego jest częścią Projektu „Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy Pedałuj i Płyń (bike&sail) – etap 1” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka”.
Zgodnie z założeniami władz miasta zakończenie projektu ma nastąpić w grudniu 2013 roku.