Łukasz Malinowski
Na powierzchni 227 ha powstaje park logistyczny, a 176 ha zajmą terminale przeładunkowe. London Gateway będzie mógł przyjmowac 5 razy większe statki niż miało to miejsce wcześniej.
Powstający terminal będzie posiadał sześć bocznic i dwie linie kolejowe. Ma zostać uruchomiony w maju 2013 roku. Będzie połączony 7-kilometrowym odcinkiem linią Thames Haven i dalej z węzłem kolejowym Tilbury. Drugi terminal kontenerowy iterminal ogólny również będą połączone z siecią kolejową. Wszystkie trzy terminale mają być dostępne dla operatorów kolejowych na równych prawach.
Spółka DP World szacuje, że około 33 proc. wszystkich ładunków będzie transportowana z i do portu koleją. Carsten Hinne, dyrektor marketingu i logistyki w DB Schenker Rail w Wielkiej Brytanii wskazuje, że procentowy udział transportu kolejowego w nowych terminalalch będzie nawet wyższy niż w portach w Antwerpii czy Rotterdamie.
Według zapewnień DP World port będzie mógł obsłużyć do 35 pociągów dziennie.
- Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w największym brytyjskim projekcie logistycznym i rozwijać działalność logistyczną – mówi dyrektor Hinne dodając, że zanim zostanie uruchomiona nowa linia kolejowa, DB Schenker już posiada podobną do powstającej sieć połączeń do swoich terminali lądowych.
- Hinne zaznaczyła, że w dalszej perspektywie linie kolejowe z portu mogą służyć także do transportu wewnątrznego Wielkiej Brytanii, a także do Europy – poprzez Tunel pod Kanałem La Manche.