Mariusz W.
Przewoźnik dysponuje obecnie 16 bazami w Europie środkowej i wschodniej. W ubiegłym roku przewiózł ponad 12 mln pasażerów z i na 86 lotnisk (w sumie 250 połączeń) w 30 krajach. Firma zatrudnia 1,5 tys. pracowników i planuje wzrost tej liczby do 1,7 tys. pod koniec 2013 roku – informuje PAP.
W Polsce przewoźnik posiada pięć baz, które planuje dalej rozwijać. Od marca w Gdańsku stacjonować będzie kolejny, już piąty samolot. Wizz Air uruchomił również połączenia z Lublina a wkrótce zacznie swoje pierwsze operacje lotnicze ze Szczecina.
Podczas dzisiejszej konferencji w Katowicach Daniel de Carvalho, odpowiedzialny za komunikację korporacyjną w grupie Wizz Air zapowiedział również, że przewoźnik nie planuje wracać w tym roku na lotnisko w Modlinie, nawet jeśli po sezonie letnim port będzie już działać. Przewoźnik planuje domagać się od portu sporych odszkodowań z tytułu zamknięcia, kwoty mają iść w wiele milionów. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z opóźnieniami i zamieszaniem w pierwszym okresie działalności portu.
W Polsce Wizz Air chce zwiększyć liczbę przewiezionych pasażerów do 4 mln w 2013 roku. W ubiegłym roku było to 2,8 mln osób. Swoją działalność prowadzi na dziewięciu polskich lotniskach i bazuje w naszym kraju 13 samolotów. W ciągu najbliższych tygodni mają się pojawić kolejne nowości na polskiej siatce połączeń przewoźnika.
Dziś ogłosił on uruchomienie połączenia na trasie Katowice – Kutaisi w Gruzji. Ostatnio ta sama trasa została uruchomiona z Warszawy. De Carvalho ocenia, że połączenie do Kutaisi będzie prawdziwym bestsellerem. W tym roku z połączenia ma skorzystać połącznie około 200 tys. osób.