Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wizz Air zostaje na Lotnisku Chopina do końca kwietnia

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
08-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
fly4free.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wizz Air zostaje na Lotnisku Chopina do końca kwietnia
fot. arpingstone, commons.wikimedia.org
Wizz Air potwierdził, że pozostaje na Lotnisku Chopina do końca kwietnia – podaje serwis fly4free.pl. Przewoźnik podkreślił również, że oczekuje od Portu Lotniczego w Modlinie dalszych szczegółów związanych z naprawą pasa startowego i przewidywanego terminu zakończenia prac.

Tymczasem według dyrektora Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, prof. Ryszarda Szczepanika, pas startowy trzeba będzie wyburzyć i wylać na nowo.

 

- Problemem jest fakt, że dopuszczono do powstania złego betonu. Nasze późniejsze ekspertyzy były jednoznaczne – pas nie nadaje się do użytkowania. Ilość wyłuszczeń jest tak duża, że nie jesteśmy w stanie upilnować tego pasa, żeby poszczególne odpryski nie dostały się do silnika, czy pod oponę startującego samolotu. Mowy o tym, żeby ten pas dalej użytkować, być nie może. Trzeba go wyburzyć i wylać porządne mieszanki betowe. My posiadamy w instytucie normę dotyczącą mieszanek dla pasów lotniskowych – tłumaczył dyrektor ITWL podczas posiedzenia Podkomisji stałej do spraw transportu lotniczego i gospodarki morskiej.

 

Sprawa ciągnie się już od grudnia ubiegłego roku, kiedy Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie Jaromir Grabowski wydał decyzję o zakazie użytkowania dwóch betonowych fragmentów pasa startowego Lotniska w Modlinie.

 

Przewoźnicy deklarują, że będą się domagali od lotniska odszkodowania za przekierowane loty. Wizz Air deklaruje, że kwoty sięgną nawet kilkudziesięciu milionów złotych. Marcin Danił, wiceprezes lotniska w Modlinie uspakaja jednak, że roszczenia przeciwników są bezpodstawne. Linie lotnicze nie posiadały bowiem umowy z lotniskiem w Modlinie, ponieważ jej nie potrzebowały. Aby latać do dowolnego lotniska, wystarczy bowiem zaakceptować cennik oraz zdobyć sloty, czyli zezwolenia na wykonywanie operacji lotniczej w określonych godzinach. Dlatego wbrew doniesieniom medialnym przewoźnicy nie mają, według wiceprezesa lotniska prawa domagać się odszkodowania za częste przekierowania i odwołania lotów, spowodowane mgłą czy złymi warunkami pogodowymi. Podobnie jest z odwołanymi lotami z powodu zamknięcia części pasa startowego.
 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5