Mariusz W.
Według Jarosława Sztuckiego, dyrektora ds. marketingu i sprzedaży wrocławskiego lotniska, na styczniowe wyniki w umiarkowanym stopniu wpłynęły kłopoty pogodowe związane z intensywnymi opadami śniegu, z którymi w ostatnim miesiącu borykały się największe europejskie lotniska.
Największy wzrost ruchu odnotowano w sektorze międzynarodowych przewozów tradycyjnych. Z oferty takich przewoźników jak LOT, SAS, Eurolot czy Lufthansa skorzystało ponad 7 procent pasażerów więcej niż przed rokiem. O około 5 procent wzrosła też liczba pasażerów w sektorze połączeń niskokosztowych, które w styczniu bieżącego roku obsłuży niemal 70 tysięcy osób.
Pod koniec stycznia wrocławskie lotnisko sfinalizowało ostatnią kluczową inwestycję związaną z płaszczyznami nowego terminalu. Kilka tygodni temu uruchomiono nową płytę do odladzania samolotów. Dzięki temu ruch samolotów będzie przebiegał jeszcze sprawnej nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.
Rozbudowa terminalu wrocławskiego lotniska trwała 29 miesięcy. Pierwsi pasażerowie odlecieli z niego 11 marca 2012 roku. Wrocławskie lotnisko było pierwszym uruchomionym w Polsce przed mistrzostwami UEFA EURO 2012™. Nowy wrocławski terminal jest cztery razy większy od poprzedniego i już dzisiaj może obsłużyć blisko 4 mln pasażerów, a po dalszej rozbudowie – nawet 7 mln w ciągu roku. Pod względem estetyki, designu i funkcjonalności nawiązuje do najlepszych rozwiązań stosowanych w największych portalach lotniczych w Europie i na świecie, m.in. w Londynie, Paryżu, Kopenhadze czy Nowym Jorku. Z miesiąca na miesiąc wrocławskie lotnisko notuje kolejne rekordy operacyjne. W 2012 roku obsłużyło blisko 2 mln pasażerów. Nowy wrocławski terminal został nagrodzony przez pasażerów w Ogólnopolskim Teście Lotnisk tytułem najbardziej ,,Przyjaznego Lotniska 2012”.