Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wypych-Namiotko: Zanim pogłębimy tor, trzeba dokończyć inwestycje

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
05-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Gazeta Transportowa/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wypych-Namiotko: Zanim pogłębimy tor, trzeba dokończyć inwestycje
Fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
- (…) nie możemy mówić o braku zgody [na pogłębienie toru – przyp. red.] – powiedziała w rozmowie z Gazeta Transportową Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Władze portu w Szczecinie już wcześniej zgłaszały rządowi konieczność pogłębienia toru wodnego.

Podsekretarz stanu nie zaprzeczyła, że Ministerstwo nie będzie finansować, czy współfinansować inwestycji, ale nie padła także żadna wiążąca decyzja w tej sprawie: - Zanim rząd przyjmie takie zadanie, trzeba to dobrze przygotować. Należy pamiętać, że część toru wodnego Świnoujście-Szczecin przebiega przekopami przez wyspy oraz korytem Odry. Prace modernizacyjne na tych odcinkach polegają na budowie umocnień brzegowych. (…) Dopiero po umocnieniu brzegów Odry i Przekopu Mielińskiego pomiędzy Policami a portem w Szczecinie na odcinkach o łącznej długości 20 km, będziemy mogli mówić o pogłębieniu toru do 12,5 m – wyjaśnia Wypych-Namiotko w rozmowie z Gazetą Transportową.

Armatorzy ustawicznie zwiększają tonaż statków, które przez to wymagają coraz głębszych torów podejściowych do nabrzeży. Obecnie tor wodny w Szczecinie-Świnoujściu ma 10,5 metra. Jeśli nie zostanie pogłębiony, portowi grozi marginalizacja i odpływ kontrahentów do portów, posiadających lepsze parametry. Koszty, wiążące się z pogłębieniem toru to, jak wyliczają władze portu, suma około miliarda złotych.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5