Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Zmniejszy się skala przeładunków w gdyńskich terminalach?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
28-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Zmniejszy się skala przeładunków w gdyńskich terminalach?
fot. Kacper Kowalski, aeromedia.pl - Gdynia Container Terminal
Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, ocenia, że w najbliższym czasie może dojść do zmniejszenia przeładunków kontenerów w dwóch gdyńskich terminalach – BCT i GCT.

Zdaniem Jarosińskiego, przyczyną takiego stanu rzeczy może być uruchomienie tzw. Aliansu P3, czyli wspólnej oferty największych armatorów kontenerowych: Maersk Line, MSC i CMA CGM. Mają oni oferować serwis pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą. Alians P3 być może rozpocznie funkcjonowanie jeszcze w II połowie 2013 r. W kilku krajach trwają jeszcze postępowania sprawdzające, czy fuzja trzech gigantów nie narusza przepisów antymonopolowych.

– Rozpoczyna się właśnie współpraca trzech największych armatorów kontenerowych na świecie. Obecnie Maersk oferuje połączenia liniowe zawijające do Gdańska, a dwaj pozostali operatorzy oferują połączenia do Gdyni. Nie można jednak wykluczyć, że po rozpoczęciu działalności P3 nastąpi inna niż obecnie alokacja działalności uczestników porozumienia. W efekcie tego, więcej kontenerów może być w najbliższym czasie transportowane przez Gdańsk, a mniej przez Gdynię – ocenia Janusz Jarosiński, prezes Portu Gdynia.

Jarosiński dodaje, że wyciąga takie wnioski na podstawie dotychczasowej obserwacji rynku. Dodaje jednak, że raczej nie będzie trend stały. – Pamiętać trzeba, że już niedługo rozpoczniemy w Porcie Gdynia budowę obrotnicy, dzięki której będziemy mogli przyjmować kontenerowce o ładowności co najmniej do 12 tys. TEU, czyli dwukrotnie większych niż obecnie. Poza tym, moim zdaniem boom przeładunkowy w polskich portach dopiero się zaczyna – dodaje Janusz Jarosiński.

W październiku Alians P3 oficjalnie potwierdził chęć zawijania do Gdańska. TEU. Jak wynika z raportu duńskiej firmy analitycznej SeaIntel, Gdańsk będzie, obok Wilhelmshaven i Antwerpii, jednym z tych portów, które najbardziej skorzystają na utworzeniu Aliansu P3. Na powstaniu fuzji może natomiast stracić Rotterdam.

W portach w Gdańsku i Gdyni odnotowano w 2013 r. rekordowe przeładunki w historii: odpowiednio, 30,3 i 17,7 mln ton.

 

Rozmowa z Januszem Jarosińskim zostanie opublikowana w numerze 6/2014 „Rynku Kolejowego”.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5