Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odwołany

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odwołany
fot. Port Szczecin
Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odwołała zarząd spółki. Tymczasowo obowiązki zarządu pełni Igor Frydrykiewicz, członek Rady Nadzorczej ZMPSiŚ. Postępowanie dotyczące wyłonienia nowego składu zarządu spółki ma nastąpić 16 lutego br.

Nord Stream

Jak podaje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, powodem odwołania zarządu była krytyczna ocena jego działalności. Wskazano m. in. „rażące zaniechania w postępowaniu przed niemieckim sądem administracyjnym w Hamburgu, dotyczącym budowy Gazociągu Północnego przez Nord Stream”. W grudniu 2015 roku skarga strony polskiej została odrzucona przez sąd w Hamburgu. Tymczasem zbyt płytko położony na dnie Bałtyku gazociąg blokuje rozwój zachodniopomorskiego portu oraz Odrzańskiej Drogi Wodnej.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zapowiadał już wcześniej zajęcie się tą sprawą. – Dla województwa zachodniopomorskiego najważniejsze jest to, aby zająć się kwestią Gazociągu Północnego. To była dotychczas sprawa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, teraz przejdzie ona na poziom rządowy – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Marek Gróbarczyk. – Poprzedni rząd nie traktował sprawy priorytetowo i teraz widzimy jaki jest tego wynik. Stroną w tym sporze był jedynie zachodniopomorski port, a nie Polska. Jedynym plusem jest to, że teraz rozprawa przejdzie na szczebel rządowy – dodaje.

Nowy zarząd z głównym zadaniem

Jednak czy odwołanie zarządu i powołanie nowego to dobre rozwiązanie? Głównym zadaniem zarządu, który zostanie powołany 16 lutego br. ma być wypracowanie nowej strategii działania wobec spółki Nord Stream. Zmiany mają także służyć nadaniu nowej dynamiki w działalności spółki i przyspieszeniu procesów inwestycyjnych. – Ten gazociąg blokuje kluczowe dla polski inwestycje. Nie chodzi tu tylko o uniemożliwienie wpłynięcia do Portów Szczecin i Świnoujście statków o zanurzeniu większym niż 13,5 m. To blokuje rozwój Polski Zachodniej, a w tym korytarza transportowego na Odrzańskiej Drodze Wodnej, którego rozwój znajduje się w założeniach Unii Europejskiej – komentuje Gróbarczyk.

Stanowiska w ZMPSiŚ utracili prezes Zbigniew Miklewicz oraz wiceprezesi Krzysztof Sadowski i Paweł Adamarek. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Aleksander Domański 01 stycznia 2021

Operatora nowego terminalu w Świnoujściu poznamy na początku 2021 r.

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki

Aleksander Domański 26 listopada 2020

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Aleksander Domański 01 stycznia 2021

Operatora nowego terminalu w Świnoujściu poznamy na początku 2021 r.

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki

Aleksander Domański 26 listopada 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5