Łukasz Malinowski
Jak poinformował CUPT, w ramach inwestycji powstanie m.in. nabrzeże o długości 242,15 m o głębokości technicznej 12 m i głębokości dopuszczalnej 13 m, oraz ruchome pomosty pasażerom i samochodom dostanie się na pokład promu (pomost, który zamyka stanowisko promowe nr 1 od strony północnej i umożliwia połączenie cumującej przy nabrzeżu jednostki promowej z lądem oraz stalowy pomost ruchomy, w który wyposażone będzie łoże umożliwi komunikację pomiędzy dolnym pokładem promu a lądem przy uwzględnieniu zmieniających się warunków w poziomie stanu wód, a także pomosty wjazdowe).
Ponadto powstanie estakada na pomost samochodowy umożliwiającą wjazd na górny i dolny pokład promu, galeria pasażerska zrealizowana wzdłuż nowobudowanego nabrzeża i połączona z galerią istniejącego stanowiska promowego nr 2, a także infrastruktura techniczna i uzbrojenie terenu.
„Nowe stanowisko statkowe umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o maksymalnej długości 220 m, które z uwagi na brak odpowiedniej infrastruktury portowej w Świnoujściu obecnie nie są obsługiwane.” – pisze CUPT w informacji o udzieleniu dofinansowania.
"Budowa nabrzeża jest wzmocnieniem ogniwa, jakim jest terminal, stanowiącego integralną część korytarza transportowego łączącego Skandynawię z krajami Europy południowej, pełniącego wiodącą rolę w obsłudze morskich połączeń promowych z Polski do Skandynawii, zarówno co do ilości zawinięć promów, jak i pod względem wielkości obsłużonego ruchu pasażerskiego i towarowego." - komentuje inwestycję Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Budowa nowego stanowiska statkowego ma się zakończyć w 2014 roku.
Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach działania 7.2 - Rozwój transportu morskiego. Koszt całkowity projektu to ponad 152 mln zł, a unijne dofinansowanie to 70,88 mln zł.