Realizowana inwestycja polega na przebudowie infrastruktury kolejowej i będzie realizowana w portach morskich w Szczecinie i Świnoujściu, na terenach, na których zlokalizowane są tory ZMPSiŚ. W ramach tego projektu przebudowie i modernizacji będzie podlegało łącznie 35 927 m torów oraz 134 rozjazdów. Efektem modernizacji powyższych odcinków będzie dostosowanie parametrów torów kolejowych w portach do parametrów obowiązujących na trasach magistrali kolejowych E-59 oraz CE-59.
Wykonanie robót obejmuje rozbiórkę torów (25 553 m), rewitalizację istniejących (9 131 m), budowę nowych torów nabrzeżowych (26 796 m), wymianę podkładów, oczyszczenie istniejącej podsypki w torach wraz z uzupełnieniem, a także rozbiórkę lub naprawę rozjazdów i budowę nowych rozjazdów.
Od września 2011 roku prowadzone są prace budowlane na poszczególnych nabrzeżach, według projektów wykonawczych Solid-Rail s.c. Ł.Wojciechowski, P.Walkowiak i UPW Pola.
Roboty prowadzone są na nabrzeżach Węgierskim, Czeskim, Słowackim, Polskim, Angielskim, Belgijskim, Holenderskim, Zbożowym, Rumuńskim, Chorzowskim, Parnica, Wałbrzyskim, Bytomskim, Katowickim, Gliwickim, Górnośląskim, Regalica i Noteckim w Szczecinie oraz Chemików, Hutników, Górników i Portowców w Świnoujściu.
Na miejscu poprzedniego placu składowego wybudowany ma być nowy o powierzchni 68 803,70 m2.
Oferty na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją można składać do 4 lipca. Jedynym kryterium będzie cena. Wymagany przez zamawiającego termin wykonywania zamówienia obejmuje okres od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2013.