Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Czy polskie ciężarówki są gotowe do wejścia w „erę elektromobilności”?

Dalej Wstecz
Autor:

GR

Data publikacji:
15-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Czy polskie ciężarówki są gotowe do wejścia w „erę elektromobilności”?
fot. Volvo Trucks
Liczba stacji ładowania dużych mocy wzrosła o 150 %, licząc rok do roku – poinformował resort infrastruktury, odnosząc się do obaw jednego z posłów dotyczących rosnących wymagań klimatycznych wobec ciężarówek.

Poseł Jarosław Sachajko zauważył, że zgodnie z unijnymi przepisami, teoretycznie już w przyszłym roku emisja dwutlenku węgla generowanego przez ciężarówki powinna się zmniejszyć o 15 proc. w stosunku do 2019 r., a na koniec dekady o 30 proc.

– Kwestia elektromobilności jest największym problemem, jaki stoi w tej chwili przed transportem drogowym. Osiągnięcie zeroemisyjności w sektorze: transport – spedycja – logistyka jest ogromnym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość polskich firm transportowych to mikro- lub małe przedsiębiorstwa, które nie mają środków na wymianę taboru na ciężarówki elektryczne. Z kolei aktualna infrastruktura techniczna, w tym liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych, nie jest dostosowana do przewidywanych zmian – ocenił parlamentarzysta w interpelacji do ministra infrastruktury.

Rafał Weber, sekretarz stanu w resorcie ocenił, że infrastruktura jest coraz lepsza. Według danych na koniec maja 2023 r., w Polsce funkcjonowało 2836 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, przy czym 31 % z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym, a 69 % – wolne ładowarki prądu przemiennego.

– Udział stacji ładowania dużych mocy wśród wszystkich stacji ładowania rośnie - z 29 % na początku bieżącego roku do 31 % obecnie. Liczba stacji ładowania dużych mocy wzrosła o 150 % w ujęciu rok do roku – oszacował Weber i przypomniał, że szybkie stacje ładowania mogą być wykorzystywane przez ciężarówki. Jego zdaniem nowe wymagania „nie powinny spowodować pogorszenia warunków funkcjonowania transportu drogowego”.

Polityk dodał, że zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego, które ma wejść w życie jeszcze w tym roku, do 2025 roku przy autostradach i drogach ekspresowych powstanie infrastruktura ładowania dużych mocy oferująca ładowanie z mocą min. 150kW co 60 km dla samochodów osobowych oraz punkty ładowania o mocy co najmniej 350 kW co 120 km dla pojazdów ciężarowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

Inżynieria i innowacje

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

PAP MediaRoom 09 października 2023

ElectroMobility Poland ma działkę na fabrykę dla Izery

Biznes i przemysł

"Ładuj i jedź!". Polska innowacja w stacjach ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

Inżynieria i innowacje

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

PAP MediaRoom 09 października 2023

ElectroMobility Poland ma działkę na fabrykę dla Izery

Biznes i przemysł

NIK: Opóźnienia w projektowaniu Izery mogą przekreślić jej sens

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

Inżynieria i innowacje

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

PAP MediaRoom 09 października 2023

ElectroMobility Poland ma działkę na fabrykę dla Izery

Biznes i przemysł

"Ładuj i jedź!". Polska innowacja w stacjach ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

Inżynieria i innowacje

PSPA: Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody

PAP MediaRoom 09 października 2023

ElectroMobility Poland ma działkę na fabrykę dla Izery

Biznes i przemysł

NIK: Opóźnienia w projektowaniu Izery mogą przekreślić jej sens

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5