Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Daimler i Volvo tworzą spółkę. Będą elektryfikować ciężki transport

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Daimler Media

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Daimler i Volvo tworzą spółkę. Będą elektryfikować ciężki transport
fot. Pixabay
Spółka Daimler Truck i grupa Volvo podpisały wstępne porozumienie o utworzeniu nowej spółki joint venture, której celem będzie rozwój systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzenie do produkcji seryjnej oraz sprzedaż do zastosowań w ciężkich pojazdach użytkowych i innych obszarach. Celem obu firm będzie seryjna produkcja ciężkich pojazdów użytkowych z wykorzystaniem napędu wodorowego.

W powstającej spółce Daimler skonsoliduje wszystkie swoje aktualne działania w zakresie ogniw paliwowych. Grupa Volvo nabędzie 50 procent tej spółki za sumę ok. 0,6 miliarda euro, w formule bez zadłużenia i bez środków pieniężnych (cash free ‒ debt free).

− Transport i logistyka utrzymują świat w ruchu, a zapotrzebowanie na usługi transportowe stale rośnie. Transport prawdziwie neutralny pod względem emisji CO2 osiągniemy jedynie poprzez zastosowanie elektrycznego układu napędowego, który może czerpać energię z dwóch źródeł ‒ akumulatorów bądź przemiany wodoru w prąd elektryczny wewnątrz pojazdu. Ogniwa paliwowe są istotnym rozwiązaniem dla samochodów ciężarowych eksploatowanych w ciężkim transporcie dalekobieżnym. To technologia, w której w ciągu ostatnich dwóch dekad koncern Daimler ‒ w ramach spółki Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH ‒ zgromadził już znaczące know-how. Partnerska współpraca z Grupą Volvo jest kamieniem milowym w procesie wprowadzania na nasze drogi ciężarówek i autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi − powiedział, cytowany w komunikacie, Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

Obie firmy będą posiadać po 50 proc. udziałów w spółce. We wszystkich pozostałych obszarach biznesowych Daimler Truck AG i grupa Volvo nadal pozostaną konkurentami.

Jak czytamy w komunikacie Daimler, połączenie sił obniży koszty rozwoju ponoszone przez obie firmy oraz przyspieszy wprowadzenie na rynek systemów ogniw paliwowych w produktach przeznaczonych do transportu ciężkiego i trudnych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. W kontekście obecnego spowolnienia gospodarczego współpraca stała się jeszcze bardziej niezbędna do osiągnięcia celów Zielonego Ładu w realistycznych ramach czasowych.

Jeśli cele postawione przez obie firmy zostaną osiągnięte, to w drugiej połowie dekady produkowanych seryjnie ciężkich pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do wymagającego i ciężkiego transportu dalekobieżnego.

Ponadto powstająca spółka joint venture zajmie się także innymi zastosowaniami ogniw paliwowych.

Zakłady spółki będą mieścić się w Niemczech i w Kanadzie.

Podpisane wstępne porozumienie nie ma charakteru wiążącego. Ostateczna umowa ma zostać wypracowana do trzeciego kwartału i podpisana przed końcem 2020 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodór popłynie w sieci dystrybucyjnej PSG

Inżynieria i innowacje

Wodór popłynie w sieci dystrybucyjnej PSG

Mikołaj Kobryński 28 lipca 2023

PE przyjął AFIR. Przybędzie stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Drogi i autostrady

ORLEN: 15 tys. stacji ładowania pojazdów elektrycznych do 2030 roku

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

Wodór popłynie w sieci dystrybucyjnej PSG

Inżynieria i innowacje

Wodór popłynie w sieci dystrybucyjnej PSG

Mikołaj Kobryński 28 lipca 2023

PE przyjął AFIR. Przybędzie stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Drogi i autostrady

ORLEN: 15 tys. stacji ładowania pojazdów elektrycznych do 2030 roku

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5