Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Gdańsk. Obrotowa kładka na Motławie oddana dopiero w wakacje

Dalej Wstecz
Autor:

mr

Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/gdansk.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Gdańsk. Obrotowa kładka na Motławie oddana dopiero w wakacje
fot. UM Gdańsk
Zgodnie z pierwotnymi planami obrotowa kładka łącząca Wyspę Spichrzów na wysokości ul. Św. Ducha miała zostać oddana do użytku na początku maja. W związku z utrudnieniami wynikającymi z koronawirusa, termin ten wydłużył się do wakacji. Chodzi głównie o konieczność przeprowadzenia procedur odbiorowych.

Prace na obrotowej kładce dobiegają już końca. Jak deklaruje wykonawca, jeszcze w kwietniu powinien być złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie.

− Liczyliśmy na to, że już w pierwszych dniach majowych mieszkańcy i turyści przejdą nową kładką. Dzisiaj ma to jednak zupełnie inny wymiar – mówi, cytowany w komunikacie, Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria, która wybudowała kładkę w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zawartego z Miastem Gdańsk. − Jeżeli procedura odbiorowa przebiegnie prawidłowo, obiekt będziemy chcieli przekazać Miastu w maju lub czerwcu. Wówczas nastąpi jego eksploatacja.

Prace wydłużyły się ze względu na przeszkody w systemie zaopatrzenia w podzespoły elektroniczne oraz w robotach związanych z kamieniarstwem. Według zapewnień osób odpowiedzialnych za budowę, prace wytrwale zmierzają jednak do celu.

Kładka, która połączy Długie Pobrzeże na wysokości ul. Św. Ducha z Wyspą Spichrzów, ma 57 metrów długości i 4,5 metra szerokości. Jest to obiekt obrotowy. Fundament kładki, o wadze co najmniej 100 ton, przypomina wynurzającą się łódź podwodną. To na nim będzie obracać się pomost. Wynurzający się element ma pełnić przede wszystkim funkcję ochronną na wypadek uderzenia przepływającego statku.

Będzie obracana na każde żądanie kapitanatu gdańskiego portu jachtowego. Sygnał zostanie wysłany do pracownika obsługi, który będzie otwierał mostek za pomocą pilota. Przejście nad wodą nie ograniczy żeglugi na Motławie. Szerokość kanału żeglugowego, według ustaleń Urzędu Morskiego, wynosi niecałe 26 metrów i ten parametr zostanie zachowany po realizacji inwestycji.

Koszt budowy przeprawy to około 10 mln złotych. Inwestycja jest realizowana etapami i zakończy się w 2023 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5