Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Pomorze: Przetarg na rozbudowę portu rybackiego w Pucku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-06-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Pomorze: Przetarg na rozbudowę portu rybackiego w Pucku
fot. Krzysztof (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 3.0
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na budowę falochronu osłonowego i nowego nabrzeża w porcie rybackim w Pucku. Istniejąca infrastruktura hydrotechniczna nie zapewnia bowiem odpowiedniej ochrony przed falowaniem. Przetarg dotyczy wyłącznie realizacji robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał trzy lata.

Choć największą uwagę na polskim wybrzeżu przykuwają porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Gdańsk, Gdynia oraz zespół Szczecin-Świnoujście), istnieje także szereg małych portów morskich, pełniących najczęściej głównie funkcje związane z obsługą rybołówstwa. Jednym z nich jest Puck, w którym znajduje się także marina jachtowa. Istniejąca infrastruktura hydrotechniczna w Pucku jest, mówiąc eufemistycznie, nieadekwatna względem potrzeb, które rosną wraz z rozbudową części jachtowej. Nie zapewnia ona bowiem warunków spokojnego postoju. Tymczasem miastu bardzo zależy na rozwoju żeglarstwa i przyciąganiu kolejnych turystów zarówno z Polski, jak i Niemiec i Półwyspu Skandynawskiego.

– Brak odpowiednio osłoniętego zaplecza postojowego znacznie ogranicza funkcjonalność portu, a dotychczasowe doraźne inwestycje mające na celu zabezpieczenie przed falowaniem i polem lodowym nie przynosiły zakładanych rezultatów – czytamy w opisie zamówienia. Należytej ochrony przed falowaniem nie zapewniają zarówno falochron pływający, jak i falochron półwyspowy. Cechą charakterystyczną portu morskiego w Pucku jest całkowity brak osłonięcia od falowania z kierunków północnego i północno-wschodniego. Dlatego Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na budowę nowego falochronu osłonowego oraz nowego nabrzeża w puckim porcie rybackim.

W ramach inwestycji powstanie liczący ponad 472 metrów długości falochron osłonowy o konstrukcji mieszanej oraz 101-metrowe Nabrzeże Południowe. Powstaną również slip do wodowania małych jednostek, pirs pod bramownicę portową, kierownica wejściowa, taca do mycia małych jednostek, taca pod ruszt do suszenia sieci, plac postojowy oraz instalacje: elektryczne, kanalizacji deszczowej, sanitarna i wodociągowa. Zaplanowano także roboty czerpalne, w ramach których wydobytych zostanie ok. 31 tys. m3 urobku. Wykonane zostanie również oznakowanie nawigacyjne.

Wykonawca będzie ponadto odpowiedzialny za nadzór przyrodniczy i archeologiczny, badanie i wydobycie potencjalnie niebezpiecznych obiektów ferromagnetycznych oraz wycinkę drzew i krzewów w zakresie kolizji z planowaną inwestycją. Urząd Morski w Gdyni podkreśla w opisie zamówienia, że pełne zabezpieczenie portu rybackiego w Pucku przed falowaniem może zapewnić tylko kompleksowy układ falochronów, w ramach którego pozostałe zostaną zrealizowane przez samorząd gminny.

Przetarg dotyczy wyłącznie realizacji robót budowlanych – dla inwestycji wykonano już dokumentację projektową, uzyskane zostały również decyzja lokalizacyjna oraz decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Jedynym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Termin składania ofert określono na 19 lipca bieżącego roku na godzinę 10:00. Kwadrans później nastąpi ich otwarcie. Wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację zadania 36 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy. Inwestycja zostanie zrealizowana z wykorzystaniem środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa 2021-2027.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tunel pod Warszawą do remontu

Drogi i autostrady

Tunel pod Warszawą do remontu

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Drugie podejście do rozbudowy DK48 w województwie łódzkim

Drogi i autostrady

Obwodnica Wąbrzeźna po 20 latach przejdzie modernizację

Drogi i autostrady

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Drugie podejście do remontu wiaduktu nad S3

Inżynieria i innowacje

Drugie podejście do remontu wiaduktu nad S3

Damian Kelman 23 lipca 2025

Zobacz również:

Tunel pod Warszawą do remontu

Drogi i autostrady

Tunel pod Warszawą do remontu

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Drugie podejście do rozbudowy DK48 w województwie łódzkim

Drogi i autostrady

Obwodnica Wąbrzeźna po 20 latach przejdzie modernizację

Drogi i autostrady

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Drugie podejście do remontu wiaduktu nad S3

Inżynieria i innowacje

Drugie podejście do remontu wiaduktu nad S3

Damian Kelman 23 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij