Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Remont mostu w Toruniu jednak bez przeprawy tymczasowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/UM Toruń

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Remont mostu w Toruniu jednak bez przeprawy tymczasowej
fot. UM Toruń
Stan wody w Wiśle zmusił wykonawcę remontu mostu Piłsudskiego w Toruniu do zmiany planów. Zbyt niski poziom wody w rzece nie pozwoli na wbicie pali pod przeprawę tymczasową. Dlatego konsorcjum Intop i Euro-Darmal podjęło się takiego przeorganizowania prac na moście, aby możliwe było utrzymanie dwukierunkowego ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.

Remont touńskiego mostu im. J. Piłsudskiego ruszył w połowie kwietnia 2020 roku. Zadanie realizuje konsorcjum firm Intop i Euro-Darmal z Kamiennej Góry za około 123 mln zł. Jedną z części zadania było wykonanie przeprawy tymczasowej zlokalizowanej na przedłużeniu ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Do tego etapu jednak nie dojdzie.

Powodem jest zbyt niski stan wody w Wiśle. Nie uda się wbić 258 pali, które miały stanowić podporę dla przęseł przeprawy tymczasowej. Jak tłumaczył cytowany w komunikacie miasta prezydent Torunia Michał Zaleski, aby barki mogły dostarczyć potężne rury i urządzenia do wbijania pali poziom wody w rzece musi wynosić przynajmniej 2,5 m.

− Pod koniec kwietnia stan wody wynosił zaledwie 1,4 m. Tak niski stan uniemożliwia wykonanie robót. Z analiz wykonanych przez MZD i ekspertów zewnętrznych wynika, że ta tendencja się utrzyma. Nie możemy liczyć na poprawę tej sytuacji. Zastanawialiśmy się, czy nie przenieść tego zadania na inny termin, jednak generowałoby to duże koszty i nie możemy pozwolić sobie na takie rozwiązanie – informuje prezydent Torunia Michał Zaleski.

Wobec tego zakres zadania został zmieniony. Obie strony podpisały aneks, zgodnie z którym generalny wykonawca zobowiązał się do przeorganizowania prac w taki sposób, aby po remontowanym obiekcie mógł nadal odbywać się ruch samochodowy i autobusowy w obie strony.

Pojazdy będą jeździć w obu kierunkach po dwóch pasach ruchu o szerokości 3 m. każdy, o łącznej przepustowości nie mniejszej niż 18 500 pojazdów na dobę. Ruch rowerowy i pieszy dopuszczony będzie po jednej stronie mostu.

Zdecydowano się również wydłużyć gwarancję z 5 na 6 lat na izolację płyty pomostu.

Rezygnacja z budowy tymczasowego wiąże się z oszczędnościami w wysokości ok. 3,1 mln zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5