Partner serwisu
Polityka i prawo

OkoPress: Zabraknie środków na prefinansowanie KPO

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
27-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/oko.press

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
OkoPress: Zabraknie środków na prefinansowanie KPO
unsplash/Markus Spiske
Według Serwisu Oko.press jeszcze w tym miesiącu Polski Fundusz Rozwoju może wstrzymać prefinansowanie inwestycji z KPO. Mechanizm prefinansowania miał być receptą na brak środków z unijnego źródła. Liczyli na niego m.in. wykonawcy inwestycji kolejowych, którzy wygrali przetargi, ale z uwagi na brak pieniędzy nie mogli podpisać umów.

Prefinansowanie inwestycji z pieniędzy PFR pomyślane było jako sposób na wybrnięcie z problemów, które wiązały się z brakiem środków z Krajowego Planu Odbudowy. Miliardy, które miały napłynąć w Unii w praktyce nie wpłynęły do tej pory, Polska nie spełniła bowiem wymogów dotyczących praworządności.

Wymyślono więc rozwiązanie pomostowe. PFR miał prefinansować inwestycje zgłoszone do KPO do czasu, gdy środki te faktycznie wpłyną (nadal nie wiadomo czy i kiedy to nastąpi). 11 mld zł z tego źródła miało trafić m.in. na inwestycje kolejowe, gdzie od około dwóch lat wykonawcy czekają na nowe zlecenia. Do tej pory udało się podpisać ledwo kilka umów.

Jak donosi oko.press wkrótce w PFR może zabraknąć pieniędzy na prefinansowanie i wypłaty zostaną wstrzymane. Według serwisu Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej podczas, które koordynuje sprawy prefinansowania rekomendowało m.in. „zablokowanie zleceń płatności i zwolnienie tempa podpisywania umów”.

Apelowało także o niedyskutowanie o braku środków i utrzymywanie, że środki są wypłacane aż do wyborów.

PFR nie potwierdził dziennikarzom tych informacji, ale też wprost im nie zaprzeczył.

Dziennikarze oko.press policzyli, że w budżecie PFR zabraknie w tym roku 2,5 mld zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dlaczego rząd ratuje tylko firmy budujące drogi?

Biznes i przemysł

Dlaczego rząd ratuje tylko firmy budujące drogi?

ŁM/EP 27 września 2023

Duże miasta mogą wnioskować o dotacje na drogi

Drogi i autostrady

KIP: Jaka przyszłość inwestycji publicznych?

Drogi i autostrady

KIP: Jaka przyszłość inwestycji publicznych?

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2022

Fundusz Trójmorza wesprze inwestycje w infrastrukturę

Drogi i autostrady

700 mln euro z EBI na autostradę i linię kolejową

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Dlaczego rząd ratuje tylko firmy budujące drogi?

Biznes i przemysł

Dlaczego rząd ratuje tylko firmy budujące drogi?

ŁM/EP 27 września 2023

Duże miasta mogą wnioskować o dotacje na drogi

Drogi i autostrady

KIP: Jaka przyszłość inwestycji publicznych?

Drogi i autostrady

KIP: Jaka przyszłość inwestycji publicznych?

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2022

Fundusz Trójmorza wesprze inwestycje w infrastrukturę

Drogi i autostrady

700 mln euro z EBI na autostradę i linię kolejową

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5