Partner serwisu
Polityka i prawo

Wojna na Bliskim Wschodzie. „Świat boi się blokady Cieśniny Ormuz”

Dalej Wstecz
Partner działu

WKB

Autor:

GR

Data publikacji:
16-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przegląd prasy

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
Wojna na Bliskim Wschodzie. „Świat boi się blokady Cieśniny Ormuz”
Unsplash
Świat boi się tego, że cieśnina Ormuz zostanie zablokowana przez Iran. Iran ma takie możliwości – stwierdził na antenie TOK FM jeden z ekspertów w nawiązaniu do wojny między Izraelem a Iranem.

Izrael zaatakował Iran w piątek, 13 czerwca twierdząc, że państwo rządzone przez ajatollahów jest o krok od skonstruowania broni jądrowej. Iran odpowiedział atakami rakietowymi.

Piotr Kuczyński, główny analityk domu inwestycyjnego Xelion, skomentował sytuację po ataku Izraela na Iran w magazynie "EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka" w TOK FM.

Według eksperta świat nie obawia się, że na Bliskim Wschodzie wybuchnie "wielka wojna". - Inne państwa arabskie się nie włączą, bo są za bardzo przestraszone. Świat boi się tego, że cieśnina Ormuz zostanie zablokowana przez Iran - stwierdził Piotr Kuczyński. I dodał, że Iran ma takie możliwości.

Ormuz to cieśnina Morza Arabskiego pomiędzy Zatoką Perską a Zatoką Omańską. Jest uczęszczana przez liczne tankowce. Północne wybrzeże cieśniny należy do Iranu.

- Olbrzymia część ropy, która dociera do Stanów Zjednoczonych i Europy, płynie właśnie przez cieśninę Ormuz. To by spowodowało wzrost ceny ropy, perturbacje z inflacją i z wieloma gałęziami przemysłu - wskazał ekspert. Jak zaznaczył gość TOK FM, wówczas w konflikt włączyłaby się marynarka Stanów Zjednoczonych.

- To byłby już groźny konflikt na linii USA-Iran. Ale do tego jeszcze daleko - uspokoił Piotr Kuczyński.
Partner działu

WKB

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stocznia Remontowa: Budujemy coraz mniej emisyjne statki

Intermodal i logistyka

Stocznia Remontowa: Budujemy coraz mniej emisyjne statki

Roman Czubiński 21 października 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

Port Gdynia: rozbudowa Północnej Ostrogi Pilotowej

Intermodal i logistyka

Port Gdynia: rozbudowa Północnej Ostrogi Pilotowej

Magdalena Romanowska 18 września 2019

Rolls-Royce z wizją autonomicznych statków morskich

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Stocznia Remontowa: Budujemy coraz mniej emisyjne statki

Intermodal i logistyka

Stocznia Remontowa: Budujemy coraz mniej emisyjne statki

Roman Czubiński 21 października 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

Port Gdynia: rozbudowa Północnej Ostrogi Pilotowej

Intermodal i logistyka

Port Gdynia: rozbudowa Północnej Ostrogi Pilotowej

Magdalena Romanowska 18 września 2019

Rolls-Royce z wizją autonomicznych statków morskich

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5