Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) otworzył oferty w przetargu na realizację prac budowlanych związanych z rozbudową dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia. Do inwestora trafiły cztery oferty z czego jedna mieści się w budżecie przewidzianym na to przedsięwzięcie.
Do zamawiającego trafiły oferty od firm: EL-IN (66,932 mln zł) oraz Spector (60,159 mln zł), a także konsorcjów NDI Sp. z o.o. i NDI S.A. (70,301 mln zł) oraz Colas Rail Polska i Colas Rail S.A.S. (65,511 mln zł). Budżet inwestora opiewa na 61,5 mln zł.
Kryteria jakie będzie brał pod uwagę ZMPG to: cena (95%) oraz termin wykonania zamówienia (5%), przy czym czas prac może być maksymalnie skrócony do 18 miesięcy.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu inwestycyjnego pod tytułem: „Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja”, który ma być zrealizowany na podstawie dokumentacji projektowej o tytule: „Przebudowa i elektryfikacja zewnętrznego układu torowego Intermodalnego Terminalu Kolejowego oraz toru dojazdowego nr 38 w Porcie Gdynia wraz z budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym”.
Inwestycja obejmuje m.in:
- przebudowę układu torowego od końca rozjazdu nr 572 (km 0 + 000,00) do początku rozjazdu nr 1031 (km 2 + 226,62) z wybudowaniem dodatkowego toru nr 31, regulacją rozjazdu nr 1031 i kompleksową wymianą istniejącej nawierzchni torowej, przebudowę nawierzchni drogowej w przejeździe (km 0 + 095,00 toru nr 38),
- zabudowę płytami betonowymi części toru nr 37 wraz z terenem pomiędzy torem, a ul. Promową (od km 0 + 626,63 do km 0 + 822,42 toru nr 37),
- budowę sieci trakcyjnej nad wszystkimi torami – od końca rozjazdu nr 572 (km 0 + 000,00) do torów na płycie żelbetowej intermodalnego terminalu kolejowego (km 0 + 214,54 toru nr 849) wraz z budową kabiny sekcyjnej,
- budowę systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) wraz z adaptacją i wyposażeniem na potrzeby srk pomieszczeń w istniejącym budynku.
Nie jest to jedyny trwający przetarg dotyczący poprawy kolejowej sytuacji Portu Gdynia. PKP PLK prowadzi postępowanie związane z poprawą infrastruktury kolejowej prowadzącej do portu. Niestety tam propozycje cenowe, po raz kolejny, znacznie przekroczyły budżet (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).