Partner serwisu
Biznes i przemysł

Czy inwestycje w Porcie Szczecin pochłoną kolejne tereny?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Kurier Szczeciński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Czy inwestycje w Porcie Szczecin pochłoną kolejne tereny?
fot. Port Szczecin
Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dąży do pozyskania nowych terenów. Jako, że rozwój jest sprawą najistotniejszą dla zachodniopomorskiej przystani, zarząd nie rezygnuje z kolejnych planów inwestycyjnych nawet, jeśli mają źle wpłynąć np. na turystykę. Jak podaje „Kurier Szczeciński” – jedna z koncepcji rozwoju przewiduje wielki port kontenerowy w Świnoujściu.

Przedstawiciele polskiego portu odbyli w ostatnim czasie wizytę w hiszpańskim Algeciras. Tam przyjrzeli się wielkiemu portowi kontenerowemu. Celem była inspiracja do dalszej rozbudowy przystani w Świnoujściu. Jednak w przypadku naszego portu problemem jest ograniczenie wynikające ze względu na teren. Nie dawno ukończona budowa gazoportu wymagała znacznej ingerencji w środowisko, a realizacja aspiracji zarządu oznaczałaby wycinkę kolejnych hektarów lasów.

Spokojne podejście do sprawy zapewniają władze miasta. Każda inwestycja będzie najpierw odpowiednio przekalkulowana. – Żeby cokolwiek powstało na tych terenach, musi dojść do zmian planu zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli potencjalny inwestor chciałby cokolwiek tam zbudować, to musiałby przekonać prezydenta, radę miasta oraz mieszkańców. Przekona wtedy, jeżeli wykaże, że mieszkańcy zarówno prawobrzeżnej, jak i lewobrzeżnej części Świnoujścia na tym skorzystają – mówi „Kurierowi Szczecińskiemu” Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. – Z tego, co się orientuję prowadzone są rozmowy sondażowe, a wyjazd do Hiszpanii był po to, żeby dowiedzieć się, jak duża będzie ingerencja i jak duże tereny należałoby zabezpieczyć – dodaje.

Przy realizacji inwestycji w porcie w Świnoujściu niepewne staje się funkcjonowanie takich atrakcji turystycznych jak latarnia morska, plaża na prawym brzegu Świny, Fort Gerahrda czy Podziemne Miasto. Dodatkowo koncepcja największej ekspansji portu wymagałaby ingerencji w tereny Natura 2000. Jak podaje „Kurier Szczeciński” – lobby portowe prowadzi rozmowy z azjatyckim inwestorem. Skala przedsięwzięcia miałaby być ogromna – co najmniej taka jak w przypadku gazoportu. Oznacza to, że władze portu oraz miasta będą musiały zdecydować, czy ważniejszy jest rozwój portu, czy jednak środowisko naturalne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5