Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dolny Śląsk: 34 drogowe inwestycje za unijne pieniądze do 2020 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dolny Śląsk: 34 drogowe inwestycje za unijne pieniądze do 2020 r.
fot. GDDKiA
Obwodnice Dzierżoniowa, Bolesławca, Góry, Oleśnicy, Strzegomia i Strzelina, modernizacja linii kolejowych: Wrocław – Świdnica, Jelenia Góra – Zgorzelec oraz Kamieniec Ząbkowicki – Legnica – to priorytetowe inwestycje transportowe dla władz Dolnego Śląska. Aby je zrealizować, zarząd województwa przyjął plan inwestycji transportowych na lata 2014- 2020.

„Plan inwestycji transportowych o znaczeniu regionalnym” to samorządowy dokument, który określa priorytety inwestycyjne dla Dolnego Śląska na najbliższe lata. Plan zawiera 34 inwestycje drogowe o największym znaczeniu dla województwa, które mają być zrealizowane przy wsparciu funduszy strukturalnych w latach 2014 - 2020.

Obwodnice w budowie

Część z inwestycji drogowych zawartych w planie jest już realizowana. Trwa wybór wykonawcy południowo – wschodniego obejścia Bolesławca z wpięciem się do DK nr 94 w Kruszynie. Trasa ma być gotowa w 2019 r. Prowadzone są prace projektowe i roboty budowlane przy obwodnicy Góry. Poszukiwany jest też wykonawca obwodnicy Dzierżoniowa - od skrzyżowania z ul. Jana Kilińskiego wraz z rondem do włączenia w ul. Świdnicką. Wszystkie te inwestycje mają być gotowe w 2019 r. Pozostałe zawarte w planie obwodnice to obejścia miejscowości: Boguszów-Gorce, Brodowic, Jeleniej Góry (etap II), Nieszczyc, Oleśnicy, Oławy, Rynarcic, Strzegomia, Strzelina, Szczawna -Zdroju (etap III), Wałbrzycha, Wołowa i Złotoryi.

Urzędnicy chcą też wykorzystać unijne pieniądze na budowę obwodnic: Brzegu Dolnego i Miękini oraz dokończenie budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Dwa pierwsze obejścia to dokończenie trasy, której pierwszym etapem był most w Brzegu Dolnym. Przeprawa od 2013 r. czeka na porządne skomunikowanie z głównymi ciągami drogowymi. Dla obu obwodnic wybrano już wykonawców i trwają prace projektowe. Ostatni odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia – z Łan do Długołęki – wciąż nie ma wykonawcy. Mimo to urzędnicy przekonują, że drogę uda się zbudować do 2019 r.

Dolny Śląsk stawia na kolej

Plan transportowy zawiera też założenia związane z rozwojem połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. - Istnieje duże zapotrzebowanie na modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych. Obecnie urząd zdefiniował trzy projekty jako najbardziej istotne. Ich beneficjentem jest PKP PLK – mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie wojewódzkim.

Te projekty to rewitalizacje linii: 285 na odcinku Wrocław – Świdnica; linia nr 274 (fragment Jelenia Góra – Zgorzelec) oraz trasy 137 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Legnica. - Ponadto w ramach zintegrowanych inwestycji terytorialnych planujemy rewitalizację linii 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice oraz linii 285 na odcinku Świdnica - Jedlina Zdrój – tłumaczy Wojciech Zdanowski.
Oprócz tego Dolnośląska Służba Dróg i Kolei w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego planuje odnowić linię kolejową nr 326 Wrocław Psie Pole – Trzebnica - etap II. Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest w listopadzie tego roku.

Dworzec Świebodzki wciąż bez połączeń

W planie zabrakło dwóch projektów, o których na Dolnym Śląsku jest głośno od dłuższego czasu. Chodzi o przywrócenie połączeń na nieczynnym dzisiaj dworcu Wrocław Świebodzki oraz uruchomieniu linii do lotniska. Dla mieszkańców Dolnego Śląska szczególne znaczenie ma przywrócenie połączeń z dworca Świebodzkiego, który znajduje się w samym centrum Wrocławia i byłby świetnym punktem do obsługi ruchu regionalnego.

Z uwagi na fakt że, realizacja inwestycji pozwalających na uruchomienie połączeń kolejowych do stacji Wrocław Świebodzki oraz do portu lotniczego nie jest przewidziana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego , nie znajdują się one w Planie inwestycji transportowych. Realizacja tych zadań planowana jest ze środków w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych we Wrocławiu – dodaje Wojciech Zdanowski.

Brak tych inwestycji w planie transportowym świadczy jednak o tym, że przez władze województwa nie są one zaliczane do listy kluczowych zadań o charakterze regionalnym, przeznaczonych do realizacji w najbliższych latach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Plan rozbudowy lotniska Moskwa-Szeremietiewo zatwierdzony

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Plan rozbudowy lotniska Moskwa-Szeremietiewo zatwierdzony

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5