Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rusza opracowanie studium wykonalności terminalu kontenerowego w Świnoujściu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rusza opracowanie studium wykonalności terminalu kontenerowego w Świnoujściu
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał umowę z konsorcjum firm Compono i Tractebel Engineering na opracowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych dla zadania „Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego”. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to za 11 miesięcy poznamy wyniki prac.

Wartość podpisanej umowy to ok. 1,4 mln zł. Zobowiązuje ona konsorcjum firm Compono i Tractebel Engineering do opracowania studium wykonalności dotyczącego zadania „Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego”.

Jest to początek inwestycji, która ma na celu wybudowanie infrastruktury portowej do obsługi dużych promów o długości do 265 metrów w terminalu promowym w Świnoujściu oraz świadczenie nowego rodzaju usług przeładunkowych przy udziale transportu kolejowego na poziomie 30 tys. jednostek intermodalnych w roku 2020.

Ma ona znacznie wpłynąć na wyniki przeładunkowe zachodniopomorskiego portu. ZMPSiŚ szacuje, że do 2040 roku liczba przeładowanych jednostek intermodalnych zwiększy się trzykrotnie. Obecnie kontenerowce są ograniczane przez głębokość toru Szczecin – Świnoujście. Jeśli terminal kontenerowy znajdowałby się w mieście znajdującym się bezpośrednio na wybrzeżu to problem by zniknął. Realizacja zadania może być o tyle łatwiejsza, że nie będzie polegała na budowie terminalu całkowicie od zera.

Przebudowa terminalu promowego

Sam projekt zakłada połączenie i przebudowanie stanowisk promowych nr 5 i 6. W rezultacie powstanie nowe nabrzeże o długości 293 m i głębokości 13 metrów. W ramach inwestycji powstaną trzy nowe place postojowe, które zostaną połączone estakadą, stanowiącą nowy drugi wjazd na teren terminalu. Zostaną wybudowane nowe i przebudowane istniejące tory kolejowe, zostanie wybudowana nowa rampa, będzie przebudowana galeria pasażerska oraz zostanie zakupiony nowy sprzęt przeładunkowy, tj. dwa wózki wysokiego składowania typu reachstacker i cztery ciągniki siodłowe.

Obecnie dynamika wzrostu obrotów towarowych w terminalu promowym w Świnoujściu wynosi w każdym roku ok. 10%. W kierunku Skandynawii odchodzi ze Świnoujścia 11 kursów dziennie, co daje terminalowi promowemu w Świnoujściu pozycję lidera. Dlatego też dla dalszego rozwoju terminalu kluczowe znaczenie ma dobre skomunikowanie z zapleczem, a wiec dokończenie budowy trasy S3, którą towary są transportowane z południa Europy do Szwecji i w kierunku odwrotnym – informuje Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSIŚ.

Projekt pn. „Zrównoważone połączenia morsko-lądowe Polska-Szwecja: Zrównoważona autostrada morska Świnoujście-Trelleborg oparta o ulepszoną infrastrukturę, rozwój transportu intermodalnego oraz integrację korytarzy zaplecza” jest współfinansowany z funduszu CEF Unii Europejskiej. Wartość szacunkowa zadania to prawie 133 mln złotych. Poziom dofinansowania to 75,26 %. Przewidywany okres realizacji 2017-2019.

Świnoujście w oczekiwaniu

Inwestycja jest także bardzo ważna dla mieszkańców Świnoujścia. Może ono zmienić charakter miasta. Dlatego też, wśród mieszkańców, pojawiają się głosy za i przeciw budowie terminalu. Władze miasta czekają na przedstawienie wyników prac prowadzonych przez ZMPSiŚ. – Czekamy na dokumentację i zobaczymy co zaproponuje nam szczeciński port. Nie wykluczamy przeprowadzenia referendum, na terenie miasta, na ten temat – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Robert Karelus rzecznik prezydenta miasta Świnoujście.

Budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu otworzy nowe możliwości przed mieszkańcami. Razem z nowym tunelem pod Świną może oznaczać dla nich znaczne zmiany, a w tym rozwój gospodarczy miasta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5