Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gdynia chce być portem głębokowodnym. Będzie przebudowa Obrotnicy nr 2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Gdynia chce być portem głębokowodnym. Będzie przebudowa Obrotnicy nr 2
fot. Port Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłasza przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2. Jest to kolejna ważna inwestycja, która zostanie przeprowadzona w ramach projektu: „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etap I”.

Najważniejsze w całej inwestycji jest to, żeby do portu mogły wpływać większe statki. Zapewnienie parametrów nawigacyjnych pozwalającym zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia Europa – Azja jest obecnie jednym z priorytetów zarządu.

Zablokowane terminale

Obecna sytuacja wygląda tak, że obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości od 300 do 330 metrów. Po powiększeniu Obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370 – 400 metrów.

Limit wielkości statków, które mogą wpływać do portu blokuje w dużej mierze możliwości zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych BCT i GCT. Duże statki nie mogą się do nich dostać ze względu na brak możliwości obrócenia się na akwenach wewnętrznych. Przez to Gdynia pozostaje portem feederowym, podczas gdy rynek żeglugowy zdecydowanie preferuje bezpośrednie połączenia transoceaniczne.

Zmiana do 2018 roku

Jednak wszystko ma się zmienić na koniec 2017 roku kiedy inwestycja dotycząca przebudowy Obrotnicy nr 2 dobiegnie końca. A gdyńskie terminale tylko na to czekają. Mają już infrastrukturę niezbędną do obsługi dużych statków kontenerowych. Są to m.in. suwnice o zasięgu 19 i 22 rzędów.

Przetarg w ramach zadania inwestycyjnego: ”Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia- Etap I.” obejmuje w szczególności wyburzenie części pirsów nr II i III, przebudowę Nabrzeża Gościnnego, budowę nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne. Poniżej możecie obejrzeć plan przebudowy Obrotnicy nr 2.

 

Koniec z portem feederowym

Jest to dopiero początek całego projektu na kolejne lata planowane są dalsze działania, które obecnie są w trakcie projektowania, a wykonane mają zostać w latach 2018 – 2020. Obejmują one poszerzenie do 280 i pogłębienie do 17 metrów toru podejściowego, pogłębienie do 16 metrów akwenów wewnątrz portu i poszerzenie do 140 metrów wejścia wewnętrznego.

Wszystko prowadzi do tego, aby hasło „Gdynia portem głębokowodnym” stało się rzeczywistością. Jeśli plan inwestycyjny przebiegnie zgonie z planem będzie tak już niedługo. Pomyślne jego przeprowadzenie sprawi, że Port Gdynia będzie dysponował pięcioma nabrzeżami przystosowanymi do przyjmowania statków o zanurzeniu do 15 metrów – dwoma kontenerowymi i trzema masowymi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5