Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gdynia: Pięć inwestycji w porcie w 2015 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Gdynia: Pięć inwestycji w porcie w 2015 roku
fot. Port Gdynia
Rok 2015 był bardzo pracowity dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Pomyślnie sfinalizowanych zostało pięć inwestycji. Zaliczają się do nich przebudowy trzech nabrzeży, rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro oraz modernizacja intermodalnego terminalu kolejowego.

Wcześniej ukończone zostały przebudowy nabrzeży Szwedzkiego oraz Bułgarskiego, a także rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro. Teraz, do zakończonych projektów, można zaliczać także przebudowę nabrzeża Rumuńskiego i intermodalnego terminalu kolejowego. Wartość tych dwóch ostatnich przedsięwzięć to ponad 131 mln zł.

Dwie ważne inwestycje

Pierwsza z inwestycji zlokalizowana jest we wschodniej części portu, czyli w Basenie V. Polegała ona m.in. na przebudowie Nabrzeża Rumuńskiego na odcinku o długości niemal 356 m oraz odcinka linii kolejowej o długości 369 m. Wzdłuż przebudowanego fragmentu przeprowadzono prace czerpalne do głębokości 13,5 m, jednak jego konstrukcja pozwoli na docelowe pogłębienie nabrzeża do 15,5 m. Całkowitej wymianie uległa również sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej i energetycznej.

Druga inwestycja zlokalizowana jest na zapleczu Nabrzeża Helskiego I w zachodniej części portu Gdynia przeznaczonej do przeładunku kontenerów. Przedsięwzięcie polegało na całkowitej przebudowie istniejącego terminalu kolejowego, intensywnie eksploatowanego od początku lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Praktycznie podwojono długość użytkową torów załadunkowych i podsuwnicowych, która wynosi obecnie prawie 700 m. Pozwoli to na obsługę całych składów pociągowych, bez potrzeby ich dzielenia, co znacząco skraca czas obsługi wagonów i zwiększa zdolność przeładunkową terminalu do 24 pociągów na dobę. Przebudowano również dojazdowy układ drogowy i place przeładunku kontenerów. Szczególnie istotnym dla mieszkańców okolicznych dzielnic aspektem tej inwestycji jest ograniczenie hałasu generowanego przez poruszające się po terminalu składy kolejowe i pojazdy samochodowe. Poprawa jakości i wydajności infrastruktury terminalu przyczyni się do wzrostu przewozów kolejowych, co przekłada się zarówno na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, jak i zmniejszenie zagrożeń w ruchu drogowym.

Nowe projekty dają nowe możliwości


Wszystkie wspomniane wcześniej inwestycje były współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie na dwie ostatnie wynosiło 69 mln zł.

Te przedsięwzięcia mają na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych Portu Gdynia oraz jego konkurencyjności w rejonie Morza Bałtyckiego, a co za tym idzie przyczyniają się do zwiększenia udziału ekologicznego transportu morskiego w ogólnych przewozach ładunków. Projekty służą rozwojowi udziału transportu intermodalnego w Korytarzu Transportowym Bałtyk – Adriatyk sieci TEN-T, poprzez wzrost przewozów transportem morskim i kolejowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia otwiera się na Azję

Intermodal i logistyka

Port Gdynia otwiera się na Azję

Damian Kelman 18 września 2025

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Wybudowano największy w Polsce hub przeładunkowy zboża [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Deweloperzy wybudowali drogi za 2,5 mld zł

Biznes i przemysł

Deweloperzy wybudowali drogi za 2,5 mld zł

ep. 18 września 2025

Furgalski rozprawia się z mitami wokół CPK

Polityka i prawo

W przyszłym roku będzie widać ruch na placu budowy CPK?

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia otwiera się na Azję

Intermodal i logistyka

Port Gdynia otwiera się na Azję

Damian Kelman 18 września 2025

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Wybudowano największy w Polsce hub przeładunkowy zboża [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Deweloperzy wybudowali drogi za 2,5 mld zł

Biznes i przemysł

Deweloperzy wybudowali drogi za 2,5 mld zł

ep. 18 września 2025

Furgalski rozprawia się z mitami wokół CPK

Polityka i prawo

W przyszłym roku będzie widać ruch na placu budowy CPK?

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij