Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kładki przez Zakopiankę są dobre, ale nie leczą wszystkich problemów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Kładki przez Zakopiankę są dobre, ale nie leczą wszystkich problemów
fot. GDDKiA
W ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych w Małopolsce postanowiono, że w Gaju oraz w Głogoczowie powstaną kładki dla pieszych nad Zakopianką. Oczywiście mieszkańcy cieszą się z nowej infrastruktury, jednak zaznaczają, że nie jest to rozwiązanie wszystkich ich problemów.

Pierwsza z kładek nad DK-7 między Krakowem a Myślenicami powstała w Mogilanach, w 2009 roku. Kolejne oddano do użytku w 2015 roku w Gaju i w Jaworniku. Następnymi przedsięwzięciami w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych w Małopolsce są przeprawy dla pieszych w Głogoczowie i w Jaworniku. W pierwszej z tych miejscowości powstanie także jeszcze jedna kładka, na którą przetarg ogłoszono 1 lutego br.

Kładka ratuje życie

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że w Gaju powstało nadziemne przejście dla pieszych przez drogę krajową nr 7. Funkcjonuje ono od końcówki 2015 roku i nie ma z nią żadnych problemów, a winda, która pozwala skorzystać z niej osobom niepełnosprawnym, działa bez zarzutów – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” sołtys sołectwa Gaj, Mieczysław Sikora.

Czy w takim razie cel, w którym kładka w ogóle powstała, czyli zlikwidowanie miejsca niebezpiecznego, został spełniony? – Dzięki tej infrastrukturze przede wszystkim ratowane jest ludzkie życie. Bezkolizyjne przejście przez Zakopiankę powinno w tym miejscu powstać już dawno. Dzięki temu wiele osób nie straciłoby życia lub zdrowia – dodaje Mieczysław Sikora.

Z przedsięwzięć w ramach programu zadowoleni są także mieszkańcy Głogoczowa. – Cieszymy się z kładki i czekamy aż powstanie. Firma, która ją buduje, realizuje swoje zadanie prawidłowo, a sama konstrukcja jest już dobrze widoczna – komentuje sprawę dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Jan Kantor sołtys sołectwa Głogoczów. – Ta kładka nie jest jednak rozwiązaniem wszystkich naszych problemów – dodaje.

Potrzebne przejazdy

Kładka w Gaju już powstała. Ta w Głogoczowie jest na wykończeniu, a w planach jest kolejna w tej miejscowości. Jak zaznaczają przedstawiciele mieszkańców – ta infrastruktura jest potrzebna, ale, na dłuższą metę, niewystarczająca.

– Zakopianka przebiega przez środek Głogoczowa i powoduje przez to wiele problemów. Kiedy powstanie kładka, rozwiąże się problem przekraczania jezdni przez pieszych, pozostanie jednak kłopot przejazdu przez drogę rowerem, powozem czy samochodem – mówi Jan Kantor. – Potrzebna tu tak naprawdę jest estakada lub tunel, który pozwoli bezkolizyjnie przeprawić się przez trasę nie tylko pieszo – dodaje.

Podobnej infrastruktury potrzebują mieszkańcy miejscowości Gaj. – My potrzebujemy wiaduktu. 500 metrów od kładki znajduje się bardzo niebezpieczne skrzyżowanie. Tam dochodzi do wielu wypadków, ginie dużo osób, najlepszym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie tras i poprowadzenie jednej nad drugą w sposób bezkolizyjny – mówi Mieczysław Sikora.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5