Partner serwisu
Biznes i przemysł

Modernizacja toru wodnego w Porcie Gdańsk z unijnym dofinansowaniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Modernizacja toru wodnego w Porcie Gdańsk z unijnym dofinansowaniem
fot. LD
Prawie 137 mln zł otrzyma Urząd Morski w Gdynia ze środków Unii Europejskiej na modernizację toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku. Celem inwestycji jest rozwój transportu wodnego i większa konkurencyjność portu.

Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni podpisali w środę 14 listopada br. umowę na unijne dofinansowanie projektu „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku”. Planowane całkowite koszty inwestycji wyniosą 161 milionów złotych.

Unijne dofinansowanie pokryje około 85% kosztów projektu i wyniesie prawie 137 milionów złotych. Przedmiotem projektu jest modernizacja całej długości toru wodnego zlokalizowanego na Zatoce Gdańskiej w rejonie Portu Północnego (część Portu Morskiego w Gdańsku). W ramach inwestycji zaplanowano powiększenie szerokości toru w dnie i zwiększenie jego głębokości technicznej. Po wykonaniu robót zaktualizowane zostanie ustawienie oznakowania nawigacyjnego, poprzez modernizację 6 znaków i zakup 7 nowych znaków przegubowych.

Inwestycja umożliwi dwukierunkową żeglugę jednostek oraz zapewni bezpieczeństwo statkom wpływającym do i wypływającym z Portu Gdańsk. Planowany termin zakończenia modernizacji to koniec kwietnia 2020 roku.

– Jako minister od inwestycji i rozwoju patrzę przede wszystkim na gospodarczy aspekt tego przedsięwzięcia. Do portu będą mogły wpłynąć większe jednostki, będzie też bezpieczniej. To argumenty dla przedsiębiorców za tym, żeby podjąć lub kontynuować współpracę z portem – ocenił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

– Według Strategii Rozwoju Portu Gdańsk, w 2027 roku Port Gdański będzie należał do grona najnowocześniejszych portów w Europie. Inwestycja, na którą dzisiaj podpisywana jest umowa o dofinansowanie unijne, jest jednym z etapów we wdrażaniu założeń tej strategii – podkreślił Przemysław Gorgol, Dyrektor CUPT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij