Zarząd Morskiego portu Gdańsk ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania drogi wodnej E-40 na terenie Polski oraz E-70 na docinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Największy polski port od dawna zaznacza, jak ważna jest dla niego alternatywna – wodna, droga transportu towarów do/z portu od strony lądu.
Zadaniem wykonawcy będzie zrealizowanie studium wykonalności dla międzynarodowych dróg wodnych: E-40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy, E-40 od Warszawy do granicy Polska-Białoruś(Brześć) oraz E-70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg).
Głównym celem inwestycji jest wsparcie procesu decyzyjnego związanego z uruchomieniem planu dotyczącego rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce. ZMPG chce ponadto zbadać wykonalność tego przedsięwzięcia i sprawdzić jakie przy jego realizacji mogą wystąpić ograniczenia techniczne, środowiskowe, finansowe, organizacyjne oraz prawne.
Modernizacja rzek na wyżej wspomnianych odcinkach ma zostać także poddana analizie ekonomiczno-społecznej. Dodatkowo, oszacowany zostanie zakres projektu oraz nakłady inwestycyjne niezbędne do realizacji modernizacji tych części dróg wodnych w Polsce.
Na oferty zamawiający czeka do 8 lutego br. Kryteria, które zostały wskazane w dialogu technicznym to m.in.: komunikacja z zamawiającym, organizacja zespołu, zastępowalność, koordynacja realizacji zamówienia przez kierownika i kontrola jakości oraz zastosowanie metodyki prowadzenia projektu. Według rozmów między ZMPG i Halcrow Group, cena powinna stanowić 30% oceny, jakość – 30%, a wartość techniczna – 40%.
– Jesteśmy jak najbardziej zainteresowani drogą wodną, bo jest to dla nas kolejne potencjalne źródło zasilania portu w ładunki –
mówi prezes ZMPG, Łukasz Greinke.