Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG) podpisał dziś, 3 lipca, umowę na realizację inwestycji dotyczącej rozbudowy i modernizacji sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku. Wykonawcą jest konsorcjum firm NDI, które zrealizuje zadanie za ok. 175 mln zł.
Przetarg
Do zamawiającego trafiły oferty od firm: Trakcja PRKiI (224,710 mln zł) oraz Budimex (183,928 mln zł), a także konsorcjów: NDI S.A. i NDI Sp. z o.o. (175,842 mln zł), Roverpol i Rover Aleisa (210,268 mln zł) oraz Aldesa Construcciones Polska, ALdesa Construcciones i Coalvi (209,154 mln zł).
Wszyscy oferenci zadeklarowali, że zrealizują zadanie do końca października 2020 roku i obejmą swoje prace 60-miesięcznym okresem rękojmi i gwarancji. Na przeprowadzenie inwestycji inwestor przewidział 210,474 mln zł.
W marcu br. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jako najkorzystniejsza ofert uznał tą pochodząca od konsorcjum firm NDI. Jednak po odwołaniu Budimexu, zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej zamawiający musiał unieważnić swoją decyzję. W ostatnich dniach kwietnia br. ZMPG podjął decyzję o ponownym wyborze najlepszej propozycji. Tym razem również wybrane zostało konsorcjum NDI i ostatecznie to ten wykonawca zrealizuje inwestycję.
Trzy zadania w jednej inwestycji
Przedsięwzięcie będzie realizowane w podzielę na trzy zadania. W ramach zadania pierwszego zaplanowano przebudowę ul. Portowej z wiaduktem drogowym i skrzyżowaniem z ul. Sucharskiego, modernizację ul. Kapitana Witolda Poinca, rozbudowę ul. Kontenerowej do przekroju 2x2.
To zadanie obejmuje także budowę ul. Nowej Portowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kontenerową (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Portowej wraz z odcinkiem od skrzyżowania z ul. Kontenerową do granicy działki Portu Gdańsk. Obejmuje także modernizację ul. Sucharskiego na odcinku od ul. Portowej do Terminalu LPG.
W ramach zadania nr 1 inwestor przewiduje także inwestycje w zakresie infrastruktury kolejowej. Chodzi o wykonanie połączenia toru kolejowego nr 143 z torem nr 800 w grupie torów Terminala Węglowego, przebudowę toru kolejowego nr 712 prowadzącego w kierunku Uniwersalnego Terminala Głębokowodnego oraz przebudowę toru kolejowego nr 901 i budowę drugiego toru biegnącego równolegle do toru nr 901.
Zbudowane mają być także tory kolejowe postojowe nr 702, 704 i 706 przy istniejącym torze nr 708, a także tory kolejowe nr 148 i 150 w grupie torów Terminala Węglowego. Wykonawca będzie musiał także przebudować kolektor wód deszczowych w ul. Budowniczych Portu Północnego wraz z usunięciem kolizji.
Zadanie nr 2 obejmuje wykonanie połączenia przebudowanej ul. Kontenerowej z istniejącym wewnętrznym układem drogowym Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego (DCT).
Trzecie zadanie to przebudowa ulicy Budowniczych Portu Północnego w Porcie Zewnętrznym, natomiast czwarte wiąże się z budową parkingu dla pojazdów ciężarowych przy ulicy Portowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku.
Modernizacja Wisły
Jest to kolejna umowa podpisana w tym tygodniu przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Wczoraj, 2 lipca,
zawarty został kontrakt z wykonawcą opracowania studium wykonalności Drogi Wodnej rzeki Wisły. Wartość inwestycji to ok. 4,6 mln zł, a zadanie ma zostać zrealizowane w ciągu 18 miesięcy.