Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na wykonanie robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Działanie jest prowadzone w ramach projektu pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk”, a jego wartość to niemal 0,5 mld zł.
Zadanie obejmuje prace na kilku odcinkach. Pierwszy z nich leży w ciągu linii kolejowej nr 226 (Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny), zaczyna się od km 12,893 i prowadzi do km 15,509. Drugi znajduje się w obrębie stacji Gdańsk Port Północny. Kolejny to linia kolejowa nr 965 (Gdańsk Port Północny R4 – Gdańsk Port Północny) od km 0,141 do km 3,376. Ostatni fragment znajduje się na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski i obejmuje również tor łącznicowy nr 10 pomiędzy stacją Gdańsk Kanał Kaszubski i Gdańsk Port Północny.
Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia robót m.in. w zakresie: nawierzchni i podtorza wraz z odwodnieniem, urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem oraz obiektów inżynierskich i kubaturowych. Dodatkowo zrealizuje on roboty polegające na budowie obiektów służących ochronie środowiska oraz opracuje dokumentację podwykonawczą.
Wyświetl większą mapę
Na oferty zamawiający czeka 25 czerwca br. Podczas ich oceny będzie brał takie aspekty jak: cena (60%), termin realizacji (30%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Szacunkowa wartość zamówienia to 445,251 mln zł. Zamawiający oczekuje, że wykonawca zrealizuje zadanie w ciągu 24 miesięcy.
Przedsięwzięcie jest niezwykle istotne dla Portu Gdańsk. Rozwój transportu kolejowego dla znajdujących się na jego terenie terminali będzie oznaczać duży rozwój. Inwestycja, którą rozpoczyna PKP PLK może wpłynąć znacząco na obrót kontenerów w największym z polskich portów z uwagi na intermodalny charakter tego ładunku.