Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rusza przetarg na poprawę dostępu kolejowego do Portu Gdańsk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rusza przetarg na poprawę dostępu kolejowego do Portu Gdańsk
fot. LD
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na wykonanie robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Działanie jest prowadzone w ramach projektu pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk”, a jego wartość to niemal 0,5 mld zł.

Zadanie obejmuje prace na kilku odcinkach. Pierwszy z nich leży w ciągu linii kolejowej nr 226 (Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny), zaczyna się od km 12,893 i prowadzi do km 15,509. Drugi znajduje się w obrębie stacji Gdańsk Port Północny. Kolejny to linia kolejowa nr 965 (Gdańsk Port Północny R4 – Gdańsk Port Północny) od km 0,141 do km 3,376. Ostatni fragment znajduje się na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski i obejmuje również tor łącznicowy nr 10 pomiędzy stacją Gdańsk Kanał Kaszubski i Gdańsk Port Północny.

Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia robót m.in. w zakresie: nawierzchni i podtorza wraz z odwodnieniem, urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem oraz obiektów inżynierskich i kubaturowych. Dodatkowo zrealizuje on roboty polegające na budowie obiektów służących ochronie środowiska oraz opracuje dokumentację podwykonawczą.

Wyświetl większą mapę

Na oferty zamawiający czeka 25 czerwca br. Podczas ich oceny będzie brał takie aspekty jak: cena (60%), termin realizacji (30%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Szacunkowa wartość zamówienia to 445,251 mln zł. Zamawiający oczekuje, że wykonawca zrealizuje zadanie w ciągu 24 miesięcy.

Przedsięwzięcie jest niezwykle istotne dla Portu Gdańsk. Rozwój transportu kolejowego dla znajdujących się na jego terenie terminali będzie oznaczać duży rozwój. Inwestycja, którą rozpoczyna PKP PLK może wpłynąć znacząco na obrót kontenerów w największym z polskich portów z uwagi na intermodalny charakter tego ładunku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij