Partner serwisu
Biznes i przemysł

Świnoujście: Czy powstanie port kontenerowy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Świnoujście: Czy powstanie port kontenerowy?
fot. Port Szczecin
Wybudowanie w Świnoujściu terminalu kontenerowego pozwoliłoby na znaczny rozwój zachodniopomorskiego portu. Jak podaje portal „Świnoujskie.info” – pracę nad planem budowy portu trwają w Zarządzie Morskich Portu Szczecin i Świnoujście od dwóch lat. – Jest taki pomysł, ale na razie nie ma dokładnych planów jego realizacji. Musimy sprawdzić czy to się opłaci – komentuje sprawę dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa ZMPSiŚ.

Pogłoski o dużym porcie

Nieoficjalne informacje na temat budowy portu kontenerowego w Świnoujściu podaje portal „Świoujskie.info”. Według niego, pracę nad planem budowy portu trwają w ZMPSiS od 2 lat. Dodatkowo, z informacji podanych przez portal wynika, że terminal ma powstać po wschodniej stronie nowego falochronu wschodniego, czyli na terenie, który służy obecnie jako plaża. Nie w basenie portu zewnętrznego. Planowane jest wyłączenie z funkcji turystycznych kolejnych dwóch kilometrów plaży. Teren objęty jest obszarem Natura 2000. Inwestoremem, który wybuduje port ma być azjatycki koncern, a szacowany koszt całej inwestycji ma sięgnąć nawet 2 miliardy złotych.

Oczywiste jest, że aby terminal mógł powstać potrzebna jest zgoda Rady Miasta Świnoujście. Niezbędne będzie także uchwalenie planu zagospodarowanie przestrzennego dla terenu na wschód od ulicy Ku Morzu. Z informacji podanych przez portal „Świoujskie.info” wynika także, że port ma docelowo przeładowywać ponad milion kontenerów rocznie. Większość z nich ma trafiać do portu transportem drogowym.

Co z turystyką?

Sprawę poruszyła przewodnicząca Rady Miasta Świnoujście, Joanna Agatowska. Według niej budowa dużego portu to śmierć dla turystyki na prawobrzeżu. Jednak Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz władze miasta uspokajają. – Nie podajemy na razie żadnych dokładnych danych ponieważ, na chwilę obecną, inwestycja jest jedynie pomysłem – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Monika Woźniak-Lewandowska. – Jesteśmy na etapie robienia analiz i badania rynku. Nie ma jeszcze określonej postaci w jakiej maiłby powstać port kontenerowy w Świnoujściu – dodaje.

Miasto ma największe dochody z turystyki oraz gospodarki morskiej. Ta inwestycja może przynieść duży rozwój dla drugiego z tych sektorów, ale wcale nie musi szkodzić pierwszemu. – Kiedy już będziemy wiedzieli jak miałby wyglądać taki terminal na pewno przeprowadzimy odpowiednie konsultacje – mówi rzeczniczka prasowa ZMPSiŚ. – Nasze działanie będzie wywarzone i celowe z zachowaniem uwarunkowań lokalnych – dodaje.

Port w korytarzy TEN-T

W 2013 roku Świnoujście jako ważny element łańcucha logistycznego zostało włączone do sieci TEN-T, co daje temu portowi i miastu ogromne możliwości rozwojowe. Utworzenie w Świnoujściu portu kontenerowego jeszcze bardziej by te możliwości powiększyło. Taki obiekt nie byłby ograniczony głębokością toru wodnego, tak jak jest to w przypadku Portu Szczecin i mógłby dołączyć do dużych terminali kontenerowych na Bałtyku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5