Partner serwisu
Biznes i przemysł

Świnoujście: Kończy się budowa nowego nabrzeża promowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
morzaioceany.pl/RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Świnoujście: Kończy się budowa nowego nabrzeża promowego
fot. Paula 21, commons.wikimedia.orgTerminal w Świnoujściu
Jak zauważa portal Morza i Oceany, w południowej części portu w Świnoujściu powstaje nowe stanowisko promowe, które umożliwi przyjmowanie jednostek o maksymalnej długości 220 m. Będzie ono obsługiwać promy pasażersko-towarowe.

Portal zauważa, że realizacja tego przedsięwzięcia jest wyjściem naprzeciw obecnym trendom przewozów promowych na Bałtyku i oczekiwaniom armatorów, którzy zamierzają wprowadzać do eksploatacji coraz większe jednostki. Świnoujska inwestycja zakłada nie tylko budowę nabrzeża do obsługi promów typu RO-PAX, ale również budowę galerii pasażerskiej, rękawa pasażerskiego łączącego galerię z promem, estakady samochodowej z ruchomym pomostem bocznym i ruchomego pomostu dziobowo-rufowego. W ramach przedsięwzięcia rozbudowywane są także istniejąca infrastruktura drogowa, parkingi i place manewrowe.

Długość nowego nabrzeża, jak podaje portal Morza i Oceany, wynosić będzie 242,15 m, jego głębokość techniczna to 12 m. Nowopowstała infrastruktura portowa umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o maksymalnej długości 220 m, tym samym – jak podkreślono w artykule – poprawi pozycję konkurencyjną świnoujskiego terminalu na rynku przewozów promowych. Koniec budowy planowany jest na jesień 2014. W połowie 2015 roku ma nastąpić ostateczne jej rozliczenie. Koszt całkowity inwestycji to 99 mln zł, dofinansowanie z UE to 49,6 mln zł.

* * *

Należy przypomnieć, że nie tak dawno Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście mówił w rozmowie z portalem RynekInfrastruktury.pl, że strategia rozwoju zespołu portowego Szczecin-Świnoujście określona do roku 2027, czyli obejmująca dwa pełne okresy unijnego planowania budżetowego, zakłada dążenie do tego, aby Szczecin i Świnoujście były wiodącymi portami na południowym Bałtyku.

– Aby tak się stało, musimy zadbać przede wszystkim o tworzenie dogodnych warunków rozwoju w obu portach. Priorytetem jest więc przede wszystkim dostęp do portów. Chodzi zarówno o poprawę parametrów dostępu od strony morza, jak i lądu. Jeżeli chodzi o parametry nawigacyjne, należy podkreślić przede wszystkim potrzebę modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m, czy też toru podejściowego do portu w Świnoujściu do głębokości 14,5 i 17 m. W tym celu istotne jest przygotowanie samych nabrzeży do obsługi większych statków i stąd nasze plany na modernizację nabrzeży zarówno w rejonie obsługi ładunków masowych, jak i w rejonie obsługi drobnicy. Inwestycje te pozwolą na uzyskanie przy nabrzeżach głębokości technicznej 12,5 m – zauważył Miklewicz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5