Partner serwisu
Biznes i przemysł

W 2018 roku DCT zwiększy zdolności przeładunkowe na kolei

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
W 2018 roku DCT zwiększy zdolności przeładunkowe na kolei
fot. DCT Gdańsk
Ubiegły rok okazał się dla głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk rekordowy. Przeładunki osiągnęły poziom 1,6 mln TEU. Niemniej jednak terminal nadal chce się rozwijać. Zainicjowany został program T2B, który ma na celu rozwój jego zaplecza. Jednym z elementów planu są inwestycje w transport kolejowy.

Plan T2B

Terminal DCT pod koniec 2016 roku uruchomił terminal T2, podwajając możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie, a teraz podejmuje dalsze działania związane z rozbudową – program T2B.

Kontynuowany program T2B jest złożony z kilku etapów. Jeden z nich zakłada znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

Kolejny etap przewiduje zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostaną dostarczone w trzecim kwartale 2018, co oznacza, że już pod koniec tego roku nabrzeże T2 będzie wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych, a także zakupiony sprzęt – 5 suwnic placowych eRTG.

Ostatnia część programu T2B to całkowicie zautomatyzowane bramy, które będą używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.

– Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu. Jednak, to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku – komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

DCT

Rozwój DCT Gdańsk od 2007 roku zapewnił bezpośredni dostęp do najszybciej rozwijającego się regionu w Europie. Wcześniej, polskie towary musiały przebyć długą drogę samochodem ciężarowym, pociągiem lub statkiem z portu na Morzu Północnym, generując dodatkowy czas i koszt; DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją oraz zapewnia sprawną wymianę handlową produktów naszego regionu z Chinami, przy jednoczesnej redukcji kosztów, bardziej konkurencyjnych terminach dostaw oraz niższej emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na jeden kontener w stosunku do innych portów.

W 2017 r. terminal DCT Gdańsk przeładował prawie 1,6 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie. DCT Gdańsk jest jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim zdolnym do obsługi statków o tej wielkości. Działalność terminalu umożliwia generowanie rocznie ponad 6 miliardów złotych wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł.

W ubiegłym roku terminal T2, który podwoił możliwości przeładunkowe DCT, stał się w pełni operacyjny. – To umożliwiło rozwój naszych relacji z aliansem 2M, a także pojawienie się w maju nowego aliansu OCEAN. Współpraca z dwoma największymi sojuszami linii kontenerowych na świecie, które zapewniają bezpośrednie połączenia oceaniczne wysyłając swoje największe statki z Dalekiego Wschodu, to dowód uznania dla wizji budowy DCT Gdańsk – mówi Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5