Partner serwisu
Biznes i przemysł

ZMPSiŚ przygotowuje grunt pod terminal kontenerowy w Świnoujściu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ZMPSiŚ przygotowuje grunt pod terminal kontenerowy w Świnoujściu
fot. swinoujscie.pl
– To prawda, że Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście planuje pozyskać nowe tereny w Świnoujściu jednak to, że powstanie tam głębokowodny terminal kontenerowy to jeszcze nic pewnego. Aby rozpocząć inwestycje potrzebny jest szereg analiz – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa ZMPSiŚ. Przedsięwzięcie nie jest jeszcze pewne, ale pierwsze kroki w jego stronę mają zostać zrobione jeszcze w tym roku.

Pierwsze kroki

Budowa terminalu w Świnoujściu byłaby ogromnym przedsięwzięciem, które może zmienić sytuację zarówno ZMPSiŚ jak i tego nadmorskiego, ponad czterdziestotysięcznego, miasta. Jednak aby do tego doszło potrzebne są odpowiednie analizy. – Taka infrastruktura potrzebuje przeprowadzenia szeregu badań. Dotyczą one m.in. tego jak wyglądałoby połączenie drogowe oraz kolejowe z nowym terminalem oraz jaki wpływ będzie on miał na środowisko – komentuje przedstawicielka ZMPSiŚ.

– Pierwszym krokiem będzie opracowanie studium wykonalności dla terminalu. Przetarg na opracowanie tego dokumentu ZMPSiŚ ogłosi jeszcze w tym roku – mówi Monika Woźniak-Lewandowska. – Oznacza to, że teraz nie możemy powiedzieć nic konkretnego. Więcej w tej sprawie będziemy wiedzieli najszybciej za rok – dodaje.

Inwestycja w zgodzie z mieszkańcami

Realizacji przedsięwzięcia obawia się jednak część mieszkańców. – Jeśli inwestycja ruszyłaby z miejsca to niezwykle ważne byłoby dla nas oddziaływanie infrastruktury na miasto i środowisko. Na pewno przeprowadzone zostałyby konsultacje z mieszkańcami, a projekt zakładałby wpasowanie konstrukcji w tkankę miasta – uspokaja Monika Woźniak-Lewandowska. – Apokaliptyczne wizje kompletnej dewastacji plaży i dotychczasowego charakteru miasta nie mają szansy urzeczywistnienia – kontynuuje.

Decyzję, czy inwestycja zostanie przeprowadzona, będzie leżała także po stronie mieszkańców Świnoujścia. O proponowanym przez prezydenta miasta rozwiązaniu przeczytacie tu.

Kolejny port z głębokowodnymi aspiracjami

Obecnie jedynym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym jest DCT Gdańsk, który w ostatnim czasie znacznie zwiększył swoje możliwości. Drugim tego typu terminalem może być Gdynia. Zarząd tamtejszego portu ma plany do 2027 osiągnąć odpowiednie parametry dzięki przeprowadzonym inwestycjom. Czy na trzecim miejscu znajdzie się Świnoujście. – Według badań potencjał Bałtyku to nawet ok. 20 mln. TEU rocznie, z czego obecnie przeładowywane jest ok. 9 mln TEU rocznie – komentuje Monika Woźniak-Lewandowska. – Planujemy zagarnąć część tych przeładunków – dodaje.

Terminal kontenerowy w Świnoujściu, jeśli powstanie, będzie w najlepszej sytuacji z polskich portów, z uwagi na to, że jest najbardziej wysunięty na zachód co oznacza, że leży najbliżej cieśnin duńskich. Dodatkowo przy wpływaniu do niego nie trzeba obijać żadnej przeszkody tak jak ma to miejsce podczas wpływania do trójmiejskich przystani. Plany może pokrzyżować jednak położenie na dnie Bałtyku rurociągu Nord Stream 2. Obecnie nie ma jeszcze jasnego stanowiska Komisji Europejskiej w tej sprawie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5