Rynek Infrastruktury
Opłaty na DK-91 obowiązują na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Nowych Marzów w województwie kujawsko-pomorskim. Jak informuje Anna Kordecka z GCT, w ciągu ostatnich dwóch tygodni ruch pojazdów o masie powyżej 3,5 ton na autostradzie wzrósł o około 15 procent.
GTC przygotowała działania promocyjne, mające zachęcić kierowców do podróżowania autostradą, zwłaszcza, że i tak płaciliby za przejazd drogą krajową. Podczas akcji na terminalu kontenerowym w Gdańsku kierowcom rozdawano ulotki reklamowe.
Piotr Michalski, rzecznik oddziału GDDKiA w Gdańsku mówi, że nie widać jeszcze zmian w ruchu po badaniach przeprowadzonych w październiku 2011 roku i maju tego roku. – Kolejne przeprowadzimy we wrześniu. Myślę, że dopiero one pokażą, jak zmienił się ruch po wprowadzeniu systemu – oznajmia „Dziennikowi Bałtyckiemu” Michalski.
Negatywne efekty wprowadzenia systemu viaTOLL na DK-91 obserwują mieszkańcy Tczewa. Na ulicach miasta pojawia się więcej ciężarówek, które chcą ominąć przynajmniej część bramek. Wicestarosta tczewski Mariusz Wiórek już wydał zarządzenie, by dostosowano znaki drogowe do sytuacji i wprowadzono ograniczenia tonażu pojazdów mogących poruszać się po mieście.
Opłaty na drodze krajowej nr 91 zostały wprowadzone na mocy rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie dróg krajowych bądź ich odcinków. Na DK-91 wprowadzono je od 1 lipca.