Rynek Infrastruktury
Na początku stycznia GDDKiA zamierza podpisać umowy na budowę czterech odcinków drogi S8 od węzła Walichnowy do węzła Łódź-Południe na A1.
W województwie łódzkim znajdzie się 170-kilometrowy odcinek autostrady A1. Fragment Stryków-Kowal będzie miał 80 km i będzie kosztować 2,3 mld zł. GDDKiA chce go otworzyć w przyszłym roku. Z kolei odcinek Stryków-Tuszyn powinien zostać zakończony w drugiej połowie 2013 roku.
Jak poinformował PAP rzecznik łódzkiej GDDKiA, ukończono już węzeł Stryków, który będzie połączeniem A1 i A2. Koszt jego budowy wyniósł 309 mln zł. W ramach inwestycji powstało 13 wiaduktów, 8 łącznic, 23 przepusty pod autostradą oraz 18 km dróg dojazdowych.
Na przełomie maja i czerwca przyszłego roku powinien być przejezdny odcinek A2 od Strykowa do Konotopy. W województwie łódzkim powstaje odcinek Stryków-Bolimów o długości 29,2 km za 989 mln zł oraz Bolimów-granica województwa łódzkiego o długości 16,9 km za około 850 mln zł.
Na przyszły rok planowane jest również otwarcie 8-kilometrowej obwodnicy Opoczna na DK-12. Inwestycja za ponad 150 mln zł pozwoli na ominięcie miasta od strony południowej. Miasto ma już obwodnicę północno-zachodnią w ciągu ulicy Przemysłowej.
Kolejną inwestycją, jaka ma zostać zakończona jest droga ekspresowa S8 od Piotrkowa Trybunalskiego do granic województwa mazowieckiego oraz 13-kilometrowa obwodnica Pabianic warta 549,5 mln zł.