Partner serwisu
Drogi i autostrady

A4: Strażacy nie chcą przyjąć urządzeń viaAUTO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RMF FM/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A4: Strażacy nie chcą przyjąć urządzeń viaAUTO
fot. Ralf Lotys, commons.wikimedia.org, CCA
Firma Kapsch postanowiła przekazać służbom ratunkowym 500 bezpłatnych urządzeń viaAUTO, które umożliwiają automatyczne otwieranie bramek na płatnej autostradzie A4. Strażacy odmawiają przyjęcia urządzeń. Komendant wojewódzki straży pożarnej w Opolu chce złożyć doniesienie do prokuratury – informuje RMF FM.

Według strażaków firma Kapsch zbyt późno zajęła się uzgadnianiem planu ratunkowego. Na autostradzie A1 plan taki powstał 6 miesięcy przed uruchomieniem autostrady, z kolei na autostradzie A4 nastąpiło to 3 dni przed uruchomieniem systemu.


Plan ratunkowy jest najważniejszym dokumentem dla służb ratunkowych, który określa nie tylko sposoby wjazdu i zjazdu z autostrady, lecz również sposób zachowania w poszczególnych sytuacjach. Strażacy twierdzą, że zabrakło szkoleń oraz uzgodnień scenariuszy, które pozwoliłyby zaznajomić się z procedurami poboru zerowych biletów na autostradzie.


Według strażaków źle zaprojektowano wjazdy na autostradę. Gdy pojawi się korek, służby ratunkowe nie mają możliwości ominięcia zatoru. Firma Kapsch zajmuje się poborem opłat, a za projekt, budowę i organizację ruchu na autostradzie odpowiada GDDKiA.


Kapsch zaznacza, że kierowcy pogotowia ratunkowego oraz innych służb otrzymali przed rozpoczęciem poboru opłat informacje na temat procedur przejazdu pojazdów uprzywilejowanych przez bramki. Kapsch przypomina, że podobne procedury obowiązują na innych polskich autostradach, np. A3 oraz w wieli krajach europejskich, gdzie nie powodują problemów.

 

Operator systemu viaTOLL zamierza ponownie zwrócić się do przedstawicieli służb ratowniczych z informacją na temat obowiązujących procedur. Służby ratunkowe powinny także informować operatora o prowadzonych akcjach, co umożliwi wcześniejsze przygotowanie wjazdu i wyjazdu służb z płatnego odcinka autostrady A4.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5