Partner serwisu
Drogi i autostrady

Aby Via Carpatia służyła Portowi Gdańsk potrzeba S16 Olsztyn – Ełk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
13-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Aby Via Carpatia służyła Portowi Gdańsk potrzeba S16 Olsztyn – Ełk
fot. GDDKiA
– Z punktu widzenia Portu Gdańsk, by Via Carpatia działała bezpośrednio na naszą korzyść brakuje krótkiego odcinka drogi S16 z Ełku do Olsztyna – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG).

Via Carpatia ma łączyć port w Kłajpedzie z portami morza Czarnego i Egejskiego i przebiegać przez Grecję, Bułgarię, Rumunię, Węgry, Słowację, Polskę i Litwę. Na terenie naszego jej bieg stanowić ma droga ekspresowa S19. Jedną z zalet inwestycji jest poprawa skomunikowania Polski Wschodniej. Przedsięwzięcie jest priorytetowe dla polskiego rządu.

Tak ogromny projekt wpłynie jednak nie tylko na skomunikowanie wschodniej części naszego kraju, ale na cały system transportowy w Polsce i naszej części Europy. Via Carpatia będzie oddziaływać również na porty morskie.

– Z uwagi na fakt, że Via Carpatia jest kluczową inwestycją drogową w Polsce i należy na nią patrzeć również w kontekście integracji krajów Trójmorza, zamiast się jej obawiać, powinniśmy ją wykorzystać. Interesy Portu Gdańsk znajdują się nie tylko w jego granicach administracyjnych, ale na terenie całego kraju i kontynentu – komentuje Łukasz Greinke.

Pozytywne oddziaływanie tej transeuropejskiej trasy mogą zwiększyć również inne inwestycje. – Z punktu widzenia Portu Gdańsk, by Via Carpatia działała bezpośrednio na naszą korzyść brakuje krótkiego odcinka drogi S16 z Ełku do Olsztyna. Realizacja tej inwestycji pozwoli przekierować tranzyt towarów do Portu Gdańsk za pomocą istniejącej już sieci dróg ekspresowych – mówi prezes ZMPG. Według aktualnych informacji cała Via Carpatia ma być gotowa w 2025 roku. Niestety konkretnych planów co do S16 Ełk – Olsztyn nie ma.

Patrząc na port jak na ogromny węzeł komunikacyjny można stwierdzić, że każda inwestycja transportowa w kraju wpływa na jego funkcjonowanie i zazwyczaj jest to dobry wpływ.

– Jestem zwolenniczką teorii, że połączenie wielu elementów infrastruktury punktowej wzmacnia potencjał całości, a nie wpływa na obniżenie konkurencyjności jednego z nich. Nasze porty radzą sobie świetnie, nawet w sąsiedztwie Hamburga. Sądzę, że Kłajpeda nie tylko nie stanowi dla nas zagrożenia, ale wręcz pomoże nam się wyspecjalizować – komentuje Renata Mordak, dyrektor pionu transportu w Multiconsult.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5