Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Bez WOW cierpi cała Warszawa. Ratusz gotowy wspierać mieszkańców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
01-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bez WOW cierpi cała Warszawa. Ratusz gotowy wspierać mieszkańców
fot. GDDKiA Warszawa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna proces od nowa, a warszawski ratusz deklaruje aktywne wsparcie mieszkańców. Czy wschodnia obwodnica Warszawy może w końcu powstać w formie, którą zaakceptują wszyscy zainteresowani?

GDDKiA na nowo zajmie się sprawą Wschodniej Obwodnicy Warszawy, po tym, jak zdecydowano o wycofaniu wniosków o wydanie decyzji środowiskowej złożonych w 2015 roku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku. Sprawa przez lata wisiała w powietrzu. W ciągu 2-3 miesięcy zostanie ogłoszony przetarg na dokumentację projektową dla dwóch odcinków drogi.

Poprzednie decyzje środowiskowe spotkały się m.in. z negatywnym odbiorem władz stolicy czy mieszkańców dzielnicy Wesoła. O tym, jak warszawiacy z najbardziej zainteresowanej dzielnicy patrzą na zmianę nastawienia GDDKiA, już informowaliśmy (TUTAJ). Teraz o zdanie spytaliśmy w stołecznym ratuszu.

Tunel zgodny z oczekiwaniami miasta

Głos warszawskiego urzędu miasta zaprezentował nam Paweł Jaworski – zastępca dyrektora w Biurze Infrastruktury m.st. Warszawy. Jak przypomina, w informacjach przekazywanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz umieszczonych m.in. na stronach rządowych na obecnym etapie mowa jest o rozpoczęciu procesu planowania od nowa, oraz uwzględnienia realizacji tunelu.

– Zapowiadane rozwiązania w przedstawionym zakresie wpisują się w dotychczasowe stanowisko m.st. Warszawy, wyrażane na etapie postępowania administracyjnego prowadzonego przez RDOŚ w Białymstoku, czyli realizacji tzw. wariantu czerwonego z tunelem – informuje Jaworski.

Dodaje, że ten wariant pozostawał zgodny z dokumentami planistycznymi miasta, w pierwszej kolejności ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, przyjętym uchwałą Rady m.st. Warszawy nr LXXXII/2746/2006 z dnia 10 października 2006 r. (z późniejszymi zmianami).

Zastępca dyrektora w Biurze Infrastruktury zaznacza jednak, iż obecnie, w zakresie wypracowywania nowych dokumentów strategicznych miasta takich jak Strategia2040 i Plan Ogólny, nie ma możliwości jednoznacznego wskazania, że powtórzą one w zakresie Wschodniej Obwodnicy Warszawy dotychczasowe rozstrzygnięcia.

– Zarówno przy wydawaniu nowej decyzji środowiskowej, jak i przy opracowywaniu dokumentów planistycznych, obowiązkowy jest proces konsultacji społeczny, który może doprowadzić do zmian początkowych zamierzeń – tłumaczy, zwracając uwagę, iż samorząd nie ma planistycznego wpływu na przebieg WOW, a przebieg wskazany w Studium z 2006 roku wynikał z aktualnych na tamten moment planów GDDKiA i ujęty został również w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego z 2018 roku.

Ratusz wesprze warszawiaków

Paweł Jaworski jednocześnie zapewnia, iż niezależnie od przebiegu ponownego procesu pozyskiwania decyzji, ratusz będzie aktywnie wspierał mieszkańców – tak jak to miało miejsce poprzednio – poprzez udział przedstawicieli we wszystkich spotkaniach, jakie będą się odbywały w kwestii wariantu i rozwiązania trasy Wschodniej Obwodnicy Warszawy, nie tylko w zakresie samych konsultacji.

– WOW jest kluczowym elementem warszawskiej obwodnicy ekspresowej. Brak tego odcinka drogowego ringu w oczywisty sposób negatywnie wpływa na funkcjonowanie istniejących fragmentów, gdyż ich parametry i przepustowość zostały zaprojektowane dla stanu docelowego. Warto podkreślić, że z tego powodu duża część ruchu tranzytowego korzysta teraz z dróg miejskich i wpływa negatywnie na płynność ruchu w samej Warszawie – zaznacza przy tym przedstawiciel stolicy.

Dodaje przy tym, iż na obecnym etapie należy oczekiwać informacji o większej szczegółowości i przystąpienia do roboczych rozmów z GDDKiA, głównie w zakresie zmienionych uwarunkowań, w których realizowana będzie nowa dokumentacja, wynikających z inwestycji zrealizowanych lub realizowanych obecnie w tym rejonie, głównie bezkolizyjnych przekroczeń linii kolejowych w Rembertowie i Wesołej, mających olbrzymie znaczenie dla rozkładu ruchu w obszarze.

– M.st. Warszawa biorąc aktywny udział w procesie na bieżąco będzie analizowało wszelkie przesłanki wskazujące na konieczność ewentualnych ingerencji, ważąc ich przekładanie się na proces jako całość, który co do zasady powinien być przeprowadzony rzetelnie, by nie budził żadnych zastrzeżeń na kolejnych etapach odwoławczych – podsumowuje.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Obwodnica Szczecinka już otwarta! [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecinka już otwarta! [zdjęcia]

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Łódzkie poprawia drogi wjazdowe do Łodzi

Drogi i autostrady

Łódzkie poprawia drogi wjazdowe do Łodzi

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Zobacz również:

Wesoła nieufna ws. wschodniej obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Wesoła nieufna ws. wschodniej obwodnicy Warszawy

Damian Kelman 26 marca 2025

Mazowieckie. Zapadł wyrok ws. S17 Drewnica-Ząbki

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Zapadł wyrok ws. S17 Drewnica-Ząbki

Grzegorz Rekiel 08 listopada 2024

Miasto jest nasze: Zbadamy jak doszło do zmiany wariantu WOW przez Wesołą

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Obwodnica Szczecinka już otwarta! [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecinka już otwarta! [zdjęcia]

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Łódzkie poprawia drogi wjazdowe do Łodzi

Drogi i autostrady

Łódzkie poprawia drogi wjazdowe do Łodzi

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Zobacz również:

Wesoła nieufna ws. wschodniej obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Wesoła nieufna ws. wschodniej obwodnicy Warszawy

Damian Kelman 26 marca 2025

Mazowieckie. Zapadł wyrok ws. S17 Drewnica-Ząbki

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Zapadł wyrok ws. S17 Drewnica-Ząbki

Grzegorz Rekiel 08 listopada 2024

Miasto jest nasze: Zbadamy jak doszło do zmiany wariantu WOW przez Wesołą

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5