Warszawa chce rozpocząć planowanie rozbudowy ul. Karczunkowskiej na Ursynowie na południu miasta. To ważny dojazd do szybkiej trasy S7, który mocno się korkuje. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w 2025 roku. Jeden z oferentów zmieścił się w budżecie.
Wystartował przetarg na opracowanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych dla rozbudowy ul. Karczunkowskiej. Opracowaniem objęty jest odcinek od ul. Puławskiej do granicy miasta. Zamawiającym w imieniu Miasta Stołecznego Warszawy jest Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Składanie ofert trwało do 21 kwietnia. Zainteresowane są dwie firmy, ale tylko jedna zmieściła się w budżecie zamawiającego.
Warszawa przygotowała na opracowanie dokumentacji 1,3 mln zł. Firma Azet z Warszawy zaproponowała własne usługi za 997,5 tys. zł, zaś Kom-projekt z Makowa Mazowieckiego za 1,57 mln zł. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena (60 proc.) oraz okres rękojmi (40 proc.).
Wykonawca przygotuje komplet dokumentów uwzględniających prace przygotowawcze, wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, mapy zawierające projekt podziału nieruchomości, decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz projekt budowlany. Do zadań firmy będzie należał także nadzór autorski w czasie realizacji robót budowlanych. Dokumentacja ma być gotowa do 15 grudnia 2025 roku.
Stan techniczny jezdni ul. Karczunkowskiej na wlocie do ul. Puławskiej jako zły. Zamawiający w szczegółach zamówienia wskazuje na występujące liczne nierówności, spękania i ubytki. Na odcinku od wlotu do ul. Puławskiej do ul. Nawłockiej stan nawierzchni określany jest natomiast jako dobry i występują sporadycznie ubytki warstwy ścieralnej oraz w pobliżu studni kanalizacji sanitarnej.
Zamawiający przyjął założenie, że nowa ulica Karczunkowska ma być drogą klasy zbiorczej Z. Zaplanowano obustronne chodniki, ścieżkę rowerową poza jezdnią i szpalery drzew. Przekrój ulicy ustalono jako jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu. Droga ma być zaprojektowana do prędkości 50 km/h, a jej szerokość ma wynieść 6,5 metra. Na ul. Karczunkowskiej zaprojektowano skrzyżowania jezdni głównej z ulicami: Sarabandy, Pozytywki i Trombity.
Wzdłuż ul. Karczunkowskiej poprowadzone są linie autobusowe komunikacji miejskiej. Zaprojektowano więc zatoki przystankowe z betonu, których szerokość określono na 3 m. Na przystankach autobusowych będą ustawione wiaty przystankowe. W ramach inwestycji dodatkowo planuje się wykonanie 2 par przystanków oraz przystanku przy ul. Puławskiej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.