pw
Jak twierdzi prezes, do końca miesiąca powinna być zawarta z dyrekcją umowa w sprawie budowy odcinka drogi ekspresowej S5 (obwodnica Gniezna), najpóźniej we wrześniu podpisane kontrakty w sprawie przejmowanych po Polimeksie dwóch odcinków autostrad A1 (Stryków - Tuszyn). W czwartym kwartale będzie zawarta umowa na dwa odcinki drogi S7.
Według Blochera obecnie na kontrakty drogowe przypada ok. 40 proc. portfela zamówień, czyli aż o 30 punktów procentowych mniej niż w 2012 roku, gdy najwięcej dróg budowana w ramach poprzedniej unijnej perspektywy. – Zbliża się kolejna perspektywa i nasze zaangażowania w drogownictwo znów zaczyna rosnąć – mówi Blocher, zastrzegając jednak, że portfel drogowych zamówień rekordowego poziomu nie przekroczy: - Wynika to z naszego zaangażowania w projekty energetyczne. Nasza firma jest wykonawcą nowego bloku energetycznego w Elektrowni Turów o wartości 725 mln zł. Do końca roku zapewne uda się zdobyć kolejne zlecenia od innych elektrowni na kolejne 200-300 mln zł – tłumaczy Blocher.
Wartość portfela zamówień Grupy Budimex wyniosła na koniec czerwca 2014 roku 3,93 miliarda złotych i jest niższa od jego wartości na koniec roku 2013 o 9,4 proc. Wartość kontraktów podpisanych w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosła 1,41 miliarda złotych, to jest o 746 milionów złotych mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Relatywnie niska wartość portfela zamówień i podpisanych kontraktów w pierwszym półroczu 2014 ma charakter przejściowy i wynika z wolniejszego od spodziewanego tempa podpisywania kontraktów z nowej perspektywy – wyjaśnia prezes.
W pierwszym półroczu 2014 Grupa poprawiła sprzedaż oraz rentowność na każdym poziomie. Utrzymała wysoki poziom gotówki, pomimo wypłaty w maju dywidendy o historycznie najwyższej wartości 303 milionów złotych oraz uzyskała najwyższy od lat poziom przedsprzedaży mieszkań.