Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Co z systemem zarządzania ruchem na Śląsku? Kluczowy podwykonawca zrezygnował

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
31-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Co z systemem zarządzania ruchem na Śląsku? Kluczowy podwykonawca zrezygnował
fot. GDDKiA
Przed końcem tego roku powinny się zakończyć prace przy budowie systemu zarządzania ruchem obejmującym kluczowe odcinki dróg na terenie woj. śląskiego. Tymczasem z pracy przy projekcie zrezygnował kluczowy wykonawca firmy Alumbrados, która wygrała przetarg na to zadanie.

Mowa o Regionalnym Projekcie Wdrożeniowym, w ramach którego miał być zaprojektowany, wdrożony i uruchomiony system zarządzania ruchem na autostradach A1 i A4, a także na S1 i DK-1 w woj. śląskim. W ramach projektu powstać miało m.in. Centrum sterowania Ruchem w Zabrzu.

Umowa na to zadanie została podpisana pod koniec czerwca 2021 r. Wykonawca – hiszpańska firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima – miała na wykonanie zadania 28 miesięcy. Ten czas minie pod koniec października tego roku. Ostatnio sytuacja się jednak skomplikowała.

Generalny wykonawca korzystał w Polsce z usług firmy Gramar z Lublińca, która na zlecenie Alumbrados pracowała nad systemem ITS. Z końcem czerwca główny podwykonawca wypowiedział umowę zarówno hiszpańskiej firmie, jak i swoim podwykonawcom.

Informacje te potwierdza katowicki oddział GDDKiA, który jest zleceniodawcą prac. - Obecnie inwentaryzowane są prace zrealizowane przez tego podwykonawcę – podaje GDDKiA. Informuje też, że generalny wykonawca deklaruje, iż prowadzi rozmowy z potencjalnymi podwykonawcami, którzy mogliby przejąć zakres prac realizowanych przez dotychczasowego podwykonawcę. Wiadomo, że chodzi m.in. o firmy, które pracowały do tej pory na zlecenie firmy Gramar. - Monitorujemy sytuację i analizujemy wpływ odstąpienia podwykonawcy na dalsze losy kontraktu – stwierdza GDDKiA.

Przedstawiciele firmy Gramar odmówili informowania o powodach decyzji o odstąpieniu od umowy z generalnym wykonawcą. Do pytań w tej sprawie do tej pory nie odniosła się także firma Alumbrados.

Kontrakt GDDKiA z firmą Alumbrados kosztuje 272,8 mln zł. W ramach zlecenia, poza budową Centrum Zarządzania Ruchem w zabrzańskiej dzielnicy Kończyce, wykonawca ma rozmieścić w pasie drogowym urządzenia służące m.in. do zarządzania ruchem oraz przekazywania na bieżąco aktualnych informacji kierowcom. W sumie na system w tym województwie złożyć się mają: około 240 znaków zmiennej treści, 13 nadajników radiowych do informowania kierowców poprzez radia CB, ok. 130 kamer do podglądu sytuacji na drogach oraz 19 stacji pogodowych do zbierania danych pogodowych. Ponadto system zarządzania ruchem będą tworzyć 13 stacji ciągłego liczenia pojazdów, 330 urządzeń służących do wykrywania zdarzeń oraz 27 zestawów urządzeń służących do pomiaru czasu przejazdu z punktu A do punktu B.

System docelowo ma informować kierowców o warunkach ruchu i utrudnieniach z dynamicznym wyznaczaniem objazdów, wychwytywać nietypowe zdarzenia jak np. jazda pod prąd, czy też informować o wolnych miejscach parkingowych na MOP-ach.

Firma Alumbrados, która odpowiada za inwestycję na terenie woj. śląskiego jest także wykonawcą Centralnego Punktu Wdrożeniowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Drogi i autostrady

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Redakcja 22 stycznia 2025

Budimex chce być największa spółką w Europie Środkowo-Wschodniej

Biznes i przemysł

Przed przejściem w Korczowej znikną kolejki TIR-ów

Drogi i autostrady

Gliwice: Co po tramwajach? Trzy projekty unijne związane z transportem

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Drogi i autostrady

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Redakcja 22 stycznia 2025

Budimex chce być największa spółką w Europie Środkowo-Wschodniej

Biznes i przemysł

Przed przejściem w Korczowej znikną kolejki TIR-ów

Drogi i autostrady

Gliwice: Co po tramwajach? Trzy projekty unijne związane z transportem

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5