Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
03-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska
fot. CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przygotowuje się do realizacji drogowej części wielkiego projektu lotniskowego. Chce wybrać firmę, która w przyszłości wybuduje drogi łączące port lotniczy z siecią dróg publicznych. Ruszył przetarg na zawarcie umowy ramowej.

Chodzi o ramową umowę na zaprojektowanie i budowę układu drogowego łączącego teren lotniska CPK z siecią dróg publicznych. Inwestycje drogowe będą realizowane na terenie gmin: Baranów, Grodzisk Mazowiecki, Wiskitki, Teresin i Jaktorów.

źródło: dokumentacja przetargowa
Umowa ramowa ma być zawarta na okres 72 miesięcy. Objęty nią zakres prac będzie realizowany w ramach trzech części. Pierwsza obejmie budowę wschodniego podłączenie lotniska, czyli odcinek od węzła CPK Wschód (bez węzła) do węzła Baranów na połączeniu z autostradą A2 (z węzłem).

Część druga to wschodnia obwodnica lotniska od skrzyżowania z północną obwodnicą lotniska w rejonie miejscowości Kaski Centralne (bez skrzyżowania) do węzła CPK Wschód (z węzłem).

Trzecia część to dwa zadania: północna obwodnica lotniska, tj. odcinek od skrzyżowania z zachodnią obwodnicą lotniska i drogą powiatową nr 3837W (ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania ze wschodnią obwodnicą lotniska w rejonie miejscowości Kaski Centralne (ze skrzyżowaniem) oraz zachodnią obwodnica lotniska. Tę część będą stanowić odcinki od skrzyżowania na połączeniu z północną obwodnicą lotniska (bez skrzyżowania) do skrzyżowania na połączeniu z drogą powiatową nr 3834W (ze skrzyżowaniem), odcinek drogi powiatowej nr 3834W od skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w miejscowości Cyganka (ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania z zachodnią obwodnicą lotniska (ze skrzyżowaniem), a także odcinek drogi krajowej nr 50 od skrzyżowania w miejscowości Cyganka (ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania na istniejącym węźle Wiskitki (ze skrzyżowaniem.

Co zbudują?

Wschodnie podłączenie lotniska na odcinku od węzła Baranów do węzła Izdebno ma mieć przekrój dwujezdniowy po trzy pasy ruchu a od węzła Izdebno do węzła CPK Wschód 2x2 z zachowaną rezerwą pod rozbudowę do układu trzypasowego. Droga będzie budowana jako główna ruchu przyśpieszonego (GP). Będzie dostosowana do nośności 11,5 t/oś. W ramach tego zadania wybudowane zostaną węzły Baranów oraz Izdebno.

Wschodnia obwodnica lotniska od skrzyżowania (docelowo węzła) z północną obwodnicą lotniska do węzła wschód na odcinku pozawęzłowym ma być drogą klasy GP o przekroju 1x2 z zachowaniem rezerwy dla docelowego przekroju 2x2. Na odcinku węzłowym łącznice mają mieć przekrój P1 (jednopasowa z opaskami), P2 (jednokierunkowa, dwupasowa z opaskami), P3 (jednokierunkowa, dwupasowa, z jednostronną opaską i jednostronnym poboczem). W ramach tego zadania konieczne będzie wybudowanie dodatkowych łącznic do węzła CPK Wschód.

W ramach północnej obwodnicy lotniska droga ma mieć przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu z zachowaniem rezerwy na potrzebę rozbudowy do przekroju 2x2. Ten fragment także będzie drogą klasy GP o nośności 11,5 t/oś.

Zachodnia obwodnica na odcinku od skrzyżowania z północną obwodnicą lotniska do drogi powiatowej ma mieć przekrój 1/2 i będzie drogą klasy Z o nośności 11,5 t/oś. Odcinek drogi powiatowej 3834W od skrzyżowania z DK-50 do skrzyżowania z Zachodnią Obwodnicą Lotniska ma być budowany w przekroju 2x2 jako droga klasy Z. Odcinek DK-50 od skrzyżowania z drogą powiatową do skrzyżowania na węźle Wiskitki będzie budowany w przekroju 2x2 i klasie technicznej GP.

Szczegółowy zakres prac dla każdego z zadań będzie określony w zamówieniach wykonawczych. Na tym etapie dookreślone zostaną także terminy i harmonogramy. Wiadomo, że zamawiający oczekuje realizacji zadania zgodnie z metodyką BIM.

Kogo szukają?
 
Zamawiający oczekuje spełnienia kryteriów ekonomicznych (m.in. posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej nie mniejszej niż 100 mln zł oraz rocznego przychodu netto w ostatnich trzech latach na poziomie min. 400 mln zł), a także kryteriów technicznych (tu m.in. zrealizowanie w okresie ostatnich 7 lat co najmniej 3 zadań polegających na budowie lub przebudowie dwujezdniowej drogi o długości łącznej min. 15 km) oraz kryteriów jakościowych.

Termin na złożenie ofert minie 2 sierpnia.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5