mg
- Rozwiązania oparte na inwestycjach w telematykę pozwalają na bardziej płynny ruch, zwłaszcza w obszarach miejskich. ViaTOLL kojarzony jest głównie z poborem opłat, ale chciałbym podkreślić, że jest to nieprzebrane źródło informacji o ruchu - podkreślał Cywiński podczas niedawnego Kongresu Drogowego.
- Informacje zebrane przez ViaToll pozwolą również na planowanie inwestycji. Dane dostarczane przez system już są wykorzystywane. ViaToll spowodowało już zmianę filozofii włodarzy miast – odnośnie wjazdu pojazdów do centrów tych ośrodków - tłumaczył szef Kapsch Telematic Services w Polsce.
- Korzystający z infrastruktury partycypuje w kosztach jej utrzymania. Podobnie jest z miastami. Ci, którzy wjeżdżają do centrów aglomeracji, muszą pogodzić się z tym, że będą musieli uczestniczyć w ponoszeniu kosztów. Dodatkowo pozytywnymi efektami jest zmniejszenie zanieczyszczenia, zmniejszenie emisji hałasu itd. Inwestycje w systemy takie jak ViaToll zwracają się średnio po 2 latach - zaznaczył Cywiński.